رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی قاطعی به طرح نظام رتبه بندی معلمان خواهند داد

1400/05/13 - 09:49 - کد خبر: 48502 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم طرح نظام رتبه بندی فرهنگیان به زودی و در مدت کوتاهی بعد از روی کار آمدن دولت جدید به جریان بیفتد و در همینجا اعلام می‌کنم که نمایندگان مجلس با قاطعیت به این طرح رای خواهند داد.

به گزارش نصر، علیرضا منادی در تشریح آخرین وضعیت طرح نظام رتبه بندی فرهنگیان اظهار کرد: معلمین عزیز از سال ۹۱ منتظر این طرح بودند و با تلاشی که به همراه سایر نمایندگان انجام دادیم، توانستیم با اعمال تغییرات در لایحه‌ی ارسالی دولت به کمیسیون، مصوبه‌ی خوبی را به صحن مجلس برسانیم و تلاش خواهیم کرد این مصوبه در صحن نیز رای لازم را کسب کند.  
وی ادامه داد:  معلمین را ابتدا در پنج گروه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم تقسیم بندی کردیم که گفتند این اصطلاحها باید اصلاح شود و در نتیجه تحت عناوین معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استاد معلم نامگذاری ها را اصلاح کردیم.
وی خاطرنشان کرد: آخرین مصوبه‌ی ما که کاملا روی این موضوع مصرّ هستیم این است که مجموع حقوق و مزایای رتبه‌های مندرج در لایحه رتبه‌بندی معلمان نباید کمتر از ۸۰ درصد حقوق اعضای هیات علمی با رتبه‌ی متناظر در وزارت علوم با در نظر گرفتن استان و شهر محل خدمت باشد؛ یعنی استادیارمعلم باید ۸۰ درصد حقوق استادیار دانشگاه را دریافت کند.
منادی در خصوص سقف بودجه این طرح نیز گفت: سقف طرح رتبه بندی ۲۰ هزار میلیارد تومان تعیین شده بود که آقای نوبخت گفت که طبق قانون می‌توانیم ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز افزایش دهیم، لذا امسال می‌خواهیم این طرح را با ۳۰ هزار میلیارد تومان انجام دهیم و مابقی آن را نیز سال بعد با دولت صحبت خواهیم کرد تا به طور کامل اجرا شود.
وی هدف از رتبه بندی را مشخص شدن سطح علمی، مهارتی و کیفیتی  معلمین عنوان کرد و افزود: درواقع با این طرح می‌خواهیم ببینیم سطح چه کسی بالااست تا حقوق بیشتری بدهیم و اگر سطح فردی متوسط  و یا پایین باشد، حقوق متوسط و پایین دریافت کند.
وی اضافه کرد: طرح نظام رتبه بندی براساس برخی شاخص ها مانند تعداد قبولی، نحوه‌ی بیان، مهارت، سوابق، مدرک، تجربه و کارهای اجرایی معلمان طراحی می‌شود که حتی شامل کسورات قانونی می‌شود و بر روی بازنشستگی افراد نیز تاثیر خواهد گذاشت.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی متذکر شد: باید منتظر باشیم و ببینیم دولت جدید در این خصوص چه حرف و سخنی دارد که البته هفته گذشته با آقای رئیسی صحبتی داشتیم و او نیز موافق رتبه بندی است و امیدواریم این طرح به زودی و در مدت کوتاهی بعد از روی کار آمدن دولت جدید به جریان بیفتد و در همینجا اعلام می‌کنم که نمایندگان مجلس با قاطعیت به این طرح رای خواهند داد.
وی در تشریح سایر اقدامات انجام شده در خصوص وزارت آموزش و پرورش و مدارس اظهار کرد: برای مدارس غیردولتی نیز قانونی تصویب کرده‌ایم که براساس این قانون درآمد و عملکرد این مدارس باید شفاف شود و دولت نیز باید حق و حقوق کامل را به معلمین فعال در این  مدارس اختصاص دهد.
وی ادامه داد: همچنین طرحی را تصویب کردیم که از این به بعد مدارس مربوط به سنین یک تا شش سال را از بهزیستی تحویل گرفته و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهیم.
منادی در پایان گفت: یکی دیگر از طرح های خوبی که تصویب کردیم، اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان بابت کمک به مدارس مناطق کم برخوردار در کشور و تهیه تبلت و گوشی های هوشمند برای دانش‌آموزان بی بضاعت بود.
انتهای پیام/
 نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی قاطعی به طرح نظام رتبه بندی معلمان خواهند داد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار