وزیر کشور:

تعطیل کردن بدلیل کرونا نیاز به برنامه‌ریزی دارد

1400/05/12 - 20:44 - کد خبر: 48484 نسخه چاپی

نصر: وزیر کشور با تاکید بر اینکه تعطیل کردن تهران بدلیل کرونا نیاز به مقدمات و برنامه ریزی و اقناع و همراه سازی مسئولان و مردم دارد گفت: اگر این روند به صورت دقیق برنامه ریزی نشود، چه بسا نتوانیم به هدف مورد نظر برسیم.

به گزارش نصر، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه شنبه در حاشیه جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا، افزود: یک سال و نیم است که تحت فشار شرایط کرونایی و سه سال و نیم تحت فشار تحریم هستیم که مشکلات و سختی‌های ناشی از آنها به گونه ای است که هرگونه اقدامی باید کاملا هوشمندانه، دقیق و هدفمند صورت بگیرد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با اشاره به جلسه امروز ستاد درباره بررسی تعطیلی دو هفته ای تهران ادامه داد: تعطیلات به عنوان یکی از راه های اقدام و اثرگذاری است اما انجام این کار نیاز به مقدمات، تمهیدات، برنامه‌ریزی، اقناع سازی و همراه سازی همه مسوولان و به ویژه همراهی  مردم را می خواهد.
وی گفت: اگر به صورت دقیق و کامل و هوشمندانه برنامه ریزی نشود چه بسا نتوانیم با دادن هزینه های بالای اقتصادی و اجتماعی به هدف مورد نظر برسیم.
وزیر کشور افزود: مقرر شد نسبت به موضوع تعطیلات مطالعه و بررسی دقیق تری صورت بگیرد و در روزهای آینده بحث جدی تری انجام خواهیم داد و تصمیم گیری به روزهای آتی موکول شد.
رحمانی فضلی در ادامه با بیان این که باید قدردان کادر درمان باشیم  و از آنها حمایت کنیم که در این یکسال و نیم گذشته درگیر موضوع کرونا هستند  یادآورشد: باید کمک کنیم که آنها در شرایط بهتری بتوانند خدمات رسانی کنند بنابراین مقرر شد که چه از نظر جا و مکان و دارو و امکانات مادی و مالی وزیر بهداشت در این زمینه  بازنگری و بررسی دقیق تری داشته باشند.  
وی افزود: مقرر شد درباره شرایط کنترلی و جرایم که موثرتر واقع شود پیشنهادهای جدیدی داده شود. با توجه به این که نوع جرایم با نوع تخلفات هماهنگی ندارد و کم است باید جرایم به گونه ای تنظیم و اجرا و پیگیری شود که تاثیرگذاری آن بالا باشد. هرکدام از بخش‌ها مانند اصناف یا ‌نیروی انتظامی برای جرایم ترددها پیشنهادهای خود را به ستاد ارایه کنند.  
وزیر کشور ادامه داد: وزیر بهداشت در این جلسه تاکید کرد که درباره تامین دارو و امکانات هیچ مشکلی نیست چرا که تمهیدات لازم در این زمینه اندیشه شده است.  
رحمانی فضلی موضوع مهم دیگر در کنار رعایت پروتکل‌ها را بحث واکسیناسیون عنوان کرد و گفت: میزان واکسیناسیون از روزی ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر به روزی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر رسیده است و در جلسه مقرر شد که همه  دستگاهها کمک کنند که این رقم را افزاش دهند.  
وی افزود: وزیر بهداشت در این جلسه اعلام کرد که در تامین واکسیناسیون هیچ مشکلی ندارند و واکسن داخلی در کنار واردات از هفته آینده شاید تولید آن به یک میلیون تا یک میلیون دویست دز برسد.  
وزیر کشور با بیان این که وزیر بهداشت اعلام کرد با توجه به واکسن موجود در کشور برای واکسیناسیون روزی ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار مشکلی وجود ندارد گفت:‌  باید از مردم بخواهیم همه کارهایی که اتفاق می افتد برمی گردد به نحوه تلقی مردم از این موضوع و نحوه همکاری در رعایت پروتکل‌ها است.
رحمانی فضلی با تاکید بر این که  موضوع کرونا بزرگترین ریسک برای همه است و آن جان باختن است گفت: حیف است که شاهد باشیم که هر روز تعدادی از هموطنان فوت می کنند. هر نوع کمبود و کسری و هر نوع اقدامی که مطرح می‌شود همه اینها مقدمه و الزام آن رعایت خود مردم است. اگر مردم واقعا رعایت کنند. ماسک بزنند و در تجمعات و دورهمی‌ها شرکت نکنند می شود با این ویروس مبارزه کرد. مردم در این زمینه ما را یاری دهند.
وی گفت: یکی از نگرانی هایی که در حوزه واکسن ایجاد شده و در ذهن بعضی ها نقش بسته است این است که فکر می کنند که اگر واکسن زدند دیگر رویین تن هستند و دیگر کرونا نمی گیرند.  
وزیر کشور افزود: تمام پزشکان و متخصصان در همه دنیا به این مساله تاکید دارند که واکسیناسیون مانع ابتلا نمی‌شود و شدت ابتلا را سبک تر می کند.
رحمانی فضلی گفت: اگر کسی بیماری زمینه‌ای داشته باشد ومبتلا باشد حتی اگر واکسن هم زده باشد امکان این که جان خود را از دست بدهد وجود دارد بنابراین تلقی غلط  رویین تن شدن با تزیق واکسن را کنار بگذاریم.  
وی  از آن دسته از کسانی که واکسن زدند خواست تا شرایط را عادی نپندارند، افزود: شرایط همچنان حساس است و باید پروتکل ها رعایت شود بنابراین امیدواریم با رعایت همه مردم بتوانیم شرایط را به نحو مطلوب پیش ببریم.
وزیر کشور ادامه داد: درباره نحوه برگزاری عزاداری در ماه محرم نیز کمیته امنیتی انتظامی و سیاسی تصمیمات خوبی گرفت و پروتکل‌های پیشنهادی وزارت بهداشت هم تصویب شده است و به همه جوامع مذهبی اعم از هیات‌ها و مساجد و هرجایی که تجمعات است ابلاغ شده است. سازمان تبلیغات متولی و مسوول رعایت و اجرای این پروتکل‌ها است که باید همه هیات ها و مساجد را توجیه کند. مراسم عمدتا در فضای باز و به صورت محدود با رعایت پروتکل‌ها برگزار خواهد شد.  
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همراهی همه مردم در ایام محرم با رعایت پروتکل ها بتوانیم در کنار انجام مناسک و عزاداری ها سلامت مردم را نیز تامین کنیم.
انتهای پیام/
 تعطیل کردن بدلیل کرونا نیاز به برنامه‌ریزی دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار