نامه فعالان فرهنگی آذربایجان به رئیس جمهور منتخب

1400/05/12 - 17:22 - کد خبر: 48480 نسخه چاپی

نصر: فعالان فرهنگی، هنری و رسانه آذربایجان شرقی در نامه خطاب به سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور منتخب خواستار استفاده از توان مدیریتی این خطه در کابینه دولت آتی شدند.

به گزارش نصر، این نامه به امضای بیش از صد فعال فرهنگی، هنری و رسانه ای رسیده که افراد شاخصی چون ناصر هاشمی، بابک نهرین، محمد پورعبدالله،علی کاظمیان، مجید ناصر دوست، وحید زینالی، امیر کریم زاد شریفی و ... رسیده است.

متن این نامه به این شرح است:

بسمه تعالی
حضرت آیت الله سید ابراهیم رییسی
رییس منتخب جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم
آذربایجان سرافراز در طول تاریخ به عنوان خطه ای جریان ساز و افتخار آفرین شهره بوده، در دوره ایران اسلامی نیز نمونه های اثرگذاری آن بی شمار است.

از ۲۹ بهمن سال ۵۶ با نقش آفرینی «محمد تجلا» ها گرفته تا دفاع مقدس و لشگر عاشورا با «علی تجلایی» ها.
قطع به یقین استحضار دارید که رشادت ها و جان نثاری رزمندگان آذربایجانی شهره جبهه های حق علیه باطل در جنگ تحمیلی بود، باکری ها، شفیع زاده، یاغچیان، فکوری و باقری و هزاران دلیرمردی این خطه که جان دادند تا خاک ندهند.
در فراز و نشیب های  انقلاب اسلامی نیز رد پای آذربایجان بسیار مشهود بوده؛ در گذر از فتنه ها پیشرو ایرانیان بوده و هست و خواهد بود.
هر کجای این مرزوبوم دردی داشت درمانگری نام آشنا به نام آذربایجان و آذربایجانی حضور داشت، کارگران و متخصصان آذربایجانی در جای جای میهن نقش آفرینی می‌کنند تا باری از دوش کشور بردارند.
الغرض، اینک که ردای ریاست بر جمهور را تا چند روز بعد بر تن خواهید کرد به یاد داشته باشید که این خطه چه نقشی برای ایران ایفا کرده است و در سفر اخیر خود به تبریز چه قولی داده اید؛« آذربایجان سر ایران است و کشور و منطقه بای از این ظرفیت عظمی و خدادادی بهره ببرد».
انتظار ما اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این است که در چینش کابینه دولت خود از فرزندان خبره آذربایجان که تعهد و تخصص لازم برای عبور دادن کشور از شرایط سخت و نفس گیر پیش رو را دارند استفاده فرمایید تا انتظار مردم این خطه برای نقش آفرینی در عرصه اجرایی کشور جامع عمل بپوشد.

والسلام علیکم و رحمه‌الله
انتهی پیام/
نامه فعالان فرهنگی آذربایجان به رئیس جمهور منتخب نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار