خبر/

امضای تفاهنامه همکاری میان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی و اداره کل سلامت شهرداری تبریز

1400/05/12 - 14:27 - کد خبر: 48460 نسخه چاپی

نصر: با حضور رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی و مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز، تفاهمنامه همکاری مشترک با موضوع «ارائه‌ی خدمات درمان ناباروری به کارکنان شهرداری تبریز» امضا شد.

به گزارش نصر، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در این جلسه در تشریح فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری این سازمان اظهار کرد: ما در این مرکز با استفاده از کادر پزشکی حاذق و تکنولوژی هایی که همپای تهران و یزد است، به مشکلاتی مانند اختلالات ژنتیکی قبل از تولد، عوامل ایجاد ناباروری در زنان و مردان و  ... رسیدگی می‌کنیم.
وی در خصوص تعرفه‌های درمان در این مرکز گفت: باوجود اینکه تعرفه‌های درمان مرکز ناباروری نسبت به مراکز خصوصی پایین است، اما متاسفانه خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه‌ای قرار نگرفته و تمام تلاش ما این است که این مشکل را به گوش مسئولان برسانیم؛ البته سال گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که بیمه ها خدمات درمان ناباروری را تحت پوشش قرار دهند و در کنار بحث بیمه، صندوق حمایت از زوج‌های نابارور نیز در مجلس تصویب شد که هنوز این دو موضوع عملیاتی نشده است.
محسنی از خیران و موسسات خیریه خواست با توجه به اهمیت درمان ناباروری در تحکیم بنیان خانواده ها و افزایش فرزندآوری در جهت پیشگیری از پیری جمعیت کشور، از زوجین نابارور نیز در جهت تامین هزینه درمان ناباروری حمایت کنند.
مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان نیز طی سخنانی گفت: در سال های ۹۸، ۹۹ و سه ماهه نخست سال جاری به ترتیب ۱۸ هزار، ۱۷ هزار و ۶ هزار بیمار را پذیرش کرده ایم.
دکتر الهه بایبوردی ادامه داد: ما حاضر هستیم در صورت همکاری شهرداری، در خانه های سلامت و فرهنگسراها نیز  حضور یافته و به مشکلات اجتماعی، پزشکی و  ژنتیکی مربوط به بانوان رسیدگی کرده و خدمات این مرکز را نیز به خانواده هایی که شاید اطلاع نداشته باشند، معرفی کنیم.
مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز نیز با بیان اینکه جامعه‌ی هدف این طرح کارکنان مجموعه شهرداری است، گفت: به دلیل سیاست های جمعیتی نظام، می‌توانیم هزینه های درمان ناباروری را تحت عنوان شرایط خاص در کمیته رفاه کارکنان شهرداری تحت پوشش قرار دهیم.
دکتر محمدحسین حسن‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه علاوه بر بحث درمان کارکنان شهرداری، جلوگیری از نابودی زندگی افراد به خاطر مشکلات فرزندآوری نیز جزو وظایف ما است، می‌توانیم با همکاری جهاد دانشگاهی و موسسات خیریه علاوه بر کارکنان شهرداری، سایر زوجین کم برخوردار را نیز کمک کنیم تا صاحب فرزند شوند.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر چهار مرکز تسهیلگری فعلی، ۹ مرکز نیز در حال افتتاح است که ما حاضر هستیم در تمامی این مراکز خدمات مرکز درمان ناباروری را معرفی کنیم تا ساکنان مناطق کم برخوردار نیز از وجود چنین خدماتی مطلع شوند.
به گزارش ایسنا، براساس این تفاهم نامه کلیه‌ی خدمات ناباروری به پرسنل معرفی شده از شهرداری تبریز و خانواده‌ی آنها، ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/
امضای تفاهنامه همکاری میان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی و اداره کل سلامت شهرداری تبریز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار