استاندار اردبیل؛

محدودیت‌های کرونایی در استان اردبیل استمرار می‌یابد

1400/05/12 - 13:01 - کد خبر: 48449 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل از اعمال و استمرار محدودیت‌های کرونایی در اماکن و تفریح گاه‌ها برای کنترل شیوع و انتشار ویروس دلتای کرونا خبر داد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز سه‌شنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی با فرمانداران با محور کنترل بیماری کرونا تصریح کرد: با توجه به شیوع بالای کرونای دلتا در همنشینی و دورهمی‌ها ، تمامی رستوران ها باید از پذیرش مشتری در داخل خودداری و به صورت بیرون بر فعالیت کنند.
وی افزود: اماکن گردشگری از جمله آبدرمانی‌ها تعطیل و هتل‌ها نیز از پذیرش مسافر پرهیز کنند.
استاندار اردبیل همه اقشار مردم را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تذکر به همدیگر فرا خواند و گفت: افزایش شمار افراد بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان نگران‌کننده است.
بهنامجو بیان کرد: متاسفانه به علت عدم رعایت پروتکل‌ها ، برپایی تجمعات و دورهمی‌ها شاهد تکمیل تخت‌های بیمارستان‌های استان هستیم.
وی گفت: در حال حاضر ۵۴۵ نفر به طور مستقیم در بیمارستان‌ها و ۳۰۰ نفر هم در داخل منازل بستری هستند که با اخذ دستورات پزشکی  در خانه تحت درمان هستند.
استاندار اردبیل با اشاره به بستری بودن این تعداد افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و منازل تعداد بستری‌های پیک قبلی را ۶۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: تعداد بستری ها در خیز جدید بالا رفته و این موضوع به دلیل پایین آمدن رعایت پروتکل های بهداشتی و برگزاری دورهمی ها و مراسم جشن عروسی و تولد و ختم است.
بهنامجو افزایش میزان واکسیناسیون در استان را یادآور شد و افزود: میزان واکسیناسیون در ۲ هفته پیش ۲ هزار نفر  در روز بود که هم اکنون به ۱۳ هزار نفر در  روز رسیده است. 
وی بیان کرد: واکسیناسیون افراد بالای ۵۵ ساله در استان در حال انجام است و علاوه بر آن گروه های در ،معرض خطر از جمله رانندگان اتوبوس ، کارمندان بانک‌ها و کسانی که با عموم ارتباط دارند واکسینه می‌شوند.
وی با دعوت از جامعه هدف برای دریافت واکسن گفت:  بیشتر افرادی که در بیمارستان‌ها بستری هستند  واکسن دریافت نکرده‌اند و میزان بستری افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند  بسیار اندک است.
انتهای پیام/
محدودیت‌های کرونایی در استان اردبیل استمرار می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار