بخشدار مرکزی تبریز اظهار کرد:

بخش باسمنج برای رفاه و توسعه منطقه تاثیرگذار خواهد بود

1400/05/12 - 11:38 - کد خبر: 48435 نسخه چاپی

نصر: وقتی باسمنج به عنوان بخش مستقل در تقسیمات سیاسی تعریف می شود از جایگاه و منزلتی برخوردار می شود، که این برای رفاه و توسعه منطقه قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

به گزارش نصر، "علی حسین علیپور" در مصاحبه با  «نصر» گفت: بخش باسمنج هنوز از مراجع قانونی به ما کتبی اعلام نشده است، اما مراحل بخش بودن این منطقه طی شده است.
وی ادامه داد: پیشنهاد بخش باسمنج از طرف استاندار، فرماندار و بخشداری به وزارت کشور اعلام شده بود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر درباره حریم های باسمنج، گفت: بخش بودن دلیل بر این نیست که حریم برگردد، تقسیمات سیاسی و شهرها در جای خود باقی می ماند و برای هر بخش محدوده هایی تعریف می شود.
وی در این رابطه ادامه داد: مشخصات محدوده براساس رشد و توسعه جمعیت منطقه تعریف می شود.
علیپور افزود: حریم ها جهت توسعه آینده شهر و روستا با هدف حراست و حفاظت شکل می گیرد.
بخشدار مرکزی شهرستان تبریز درباره روند اجرایی بخش، گفت: بخش باسمنج تا امروز به فرمانداری اعلام نشده است، به محض اینکه اعلام شد مراحل قانونی آن طی و نماینده عالی دولت به عنوان بخشدار در آن جا مستقر خواهد شد، قطعا یک سری مزایایی خواهد داشت، بخش بودن بدون مزیت نخواهد بود، هر جا نماینده دولت حضور داشته باشد و پیگیر مشکلات شود در آنجا شاهد تغییر و تحولات خوبی بوده ایم که می‌توان به بخش اسکو، آذرشهر و خسروشاه اشاره‌ کرد.
وی ادامه داد: بخش شدن یک منطقه باعث می شود به عنوان جایگاه سیاسی در کشور جایگاه و منزلت یابد ولی تا زمانی که تقسیمات سیاسی مستقلی ندارد از جایگاه و منزلتی برخوردار نمی شود.
وی افزود: وقتی باسمنج بعنوان بخش مستقل در تقسیمات سیاسی تعریف می شود از جایگاه و منزلت برخوردار می شود، که این برای رفاه و توسعه منطقه قطعا تاثیرگذار خواهد بود.
وی در پایان گفت: حضور ادارات و نهادهای دولتی در این منطقه بستگی به نیاز و مراجعه مردم دارد، در حال حاضر ادارات خدمات رسان در باسمنج وجود دارد ولیکن با شدن بخش بنا به نیاز منطقه ادارات و نهادهای دولتی مستقر خواهند شد.
انتهای پیام/
بخش باسمنج برای رفاه و توسعه منطقه  تاثیرگذار خواهد بود محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار