وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

اتمام پروژه‌های سنواتی حوزه راه/ افزایش آزادراه‌ها به ۳۱۰۰ کیلومتر

1400/05/11 - 20:58 - کد خبر: 48414 نسخه چاپی

نصر: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باوجود شرایط جنگ اقتصادی این اراده را داشتیم که پروژه‌های سنواتی حوزه راه جمع شود، گفت: طول آزادراه‌ها از ۲۱۰۰ کیلومتر به ۳۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.

به گزارش نصر، محمد اسلامی بعدازظهر امروز دوشنبه در آئین افتتاح آزادراه خرم آباد- بروجرد در سخنانی ضمن تشکر از همه کسانی که در این پروژه زحمت کشیده‌اند، اظهار داشت: خیلی مهم است که در یک دوره زمانی که متعلق به یک دولت است، یک کار شروع شود و تمام شود.
وی با بیان اینکه در وزارت راه و شهرسازی در این مدت تمام تلاشمان این بود که پروژه‌های سنواتی را به اتمام برسانیم، تصریح کرد: کار طاقت فرسایی بود و به هر صورت با شرایط متأثر از جنگ اقتصادی و مزاحمت‌های دشمن، شرایط کرونا، کاهش درآمدهای ملی، تورم و افزایش هزینه‌ها مواجه بودیم؛ اما به لطف الهی این اراده را داشتیم که پروژه‌های سنواتی جمع شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: پروژه‌هایی که حداقل ۱۲ سال زمان برده بود و پروژه‌هایی که حدود ۳۰ سال طول کشیده بودند جمع شدند، منهای یکی دو پروژه دیگر که به افتتاح می‌رسانیم، تمام پروژه‌هایی که در حوزه زیرساخت و حمل و نقل در وزارت راه است ان شاء الله در چارچوب زمانی خودش به پیش می‌رود.
اسلامی در خصوص قسمت دیگر پروژه آزادراه خرم آباد- بروجرد- اراک گفت: اکیپ‌ها و موسساتی که کار می‌کردند منتقل می‌شوند به قطعه یک و ان شاء الله مجموعه قرارگاه خاتم پروژه اتصالی به آزادراه خرم آباد- پل زال را هم دستور بدهند تا مؤسسات دیگر ظرفیت‌ها را به کار بگیرند و این شریانی حیاتی و محور توسعه تکمیل شود و لرستان از این ظرفیت بتواند استفاده کند.
وی با بیان اینکه با همین همت دوستان تا چند هفته آینده، طول ظرفیت آزادراهی کشور ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و می‌کند، یعنی از ۲۱۰۰ کیلومتر در این دوره به ۳۱۰۰ کیلومتر می‌رسد؛ تصریح کرد: بزرگراه‌های کشور هم گسترش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص خسارات سیل لرستان و بازسازی خسارات اظهار داشت: مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مرحوم علیرضا تابش فراتر از ظرفیت و مسئولیت خود مسائل را به عهده گرفتند و دیوارهای حایل در حریم رودخانه اجرا کردند و به مردم اطمینان خاطری دادند.
اسلامی ضمن تشکر از کارگران، مهندسان، تکنسین‌ها و همه نیروهایی که در پروژه آزادراه خرم آباد- بروجرد کار کرده‌اند، گفت: این اولین آزادراه ۶ خطه کشور است و آزادراه‌هایی که تاکنون ساخته‌ایم ۴ خطه بوده است؛ این مسیر ۶۷ کیلومتر طول دارد و در تسهیل تردد نقش بسزایی دارد.
انتهای پیام/
اتمام پروژه‌های سنواتی حوزه راه/ افزایش آزادراه‌ها به ۳۱۰۰ کیلومتر خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار