خبر/

مدیرکل امور استان‌های وزارت صمت از منطقه آزاد ارس دیدن کرد

1400/05/11 - 17:05 - کد خبر: 48410 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور استان‌های وزارت صمت با حضور در منطقه آزاد ارس، مشکلات برخی واحدهای تولیدی این منطقه را بررسی کرد.

به گزارش نصر، ایرج حسن پور روز دوشنبه در راس هیاتی متشکل از مدیران و کارشناسان اداره کل امور استان های وزرات صمت و معاون بازرگانی سازمان صمت آذربایجان شرقی به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و رفع آنها در ارس حضور یافت و با مدیران سرمایه گذاری، بازرگانی، صنایع و بازرسی این سازمان نشستی برگزار کرد.
در این نشست در مورد مشکلات مطرح شده از سوی واحدهای تولیدی از جمله تعدد بخشنامه های صادره از سوی وزارت صمت و گمرک ایران، مشکل رفع تعهدات ارزی شرکت های تولیدی که با منشاء مواد اولیه خارجی صادرات مجدد می‌کنند، مشکلات مربوطه به ثبت سفارش مواد اولیه واحدهای تولیدی، مسائل گمرکی واحدهای تولیدکننده لوازم خانگی و لزوم هماهنگی های بیشتر بین وزارت صمت و گمرک ایران بحث و گفت وگو شد.
همچنین مدیرکل امور استان های وزارت صمت امروز در راس هیاتی از شرکت های آیچین تجارت ارس، صبا نوآوران پاک ارس و هادی کوش ارس بازدید کرد.
منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.
 این منطقه آزاد با افتتاح طرح های متعدد تولیدی و خدماتی در هشت سال گذشته روند رو به رشدی داشته و در حال تبدیل شدن به قطب سرمایه گذاری در منطقه است.
انتهای پیام/
مدیرکل امور استان‌های وزارت صمت از منطقه آزاد ارس دیدن کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار