مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی:

بارندگی در استان خسارت بر جا گذاشت

1400/05/11 - 09:56 - کد خبر: 48363 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، مشکلات و خسارت های بارندگی امشب در استان را تشریح کرد.

به گزارش نصر، محمدباقر هنربر یکشنبه شب به ایرنا گفت: بارش باران در شهرستان های مراغه، میانه، سراب، شبستر و بخش خسرو شهر شهرستان تبریز خساراتی داشته است.
وی افزود: البته بروز این وضعیت قابل پیش بینی بود و همان طور که در روزهای گذشته از طریق رسانه ها به شهروندان و نهادهای مسوول هشدار داده بودیم، وضعیت آذربایجان شرقی از نظر وقوع حوادث غیرمترقبه از ظهر دیروز تا امشب، نارنجی و تا سه شنبه پیش رو زرد است.
وی اضافه کرد: بر این اساس از روز گذشته نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی اعم از جمعیت هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی در آماده باش کامل به سر می برند. 
هنربر ادامه داد: بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی که از عصر امروز آغاز شده، موجب مسدود شدن تونل سرچم - اردبیل در حوزه استحفاظی به دلیل ریزش کوه شد. 
وی یادآوری کرد: جاده قدیم میانه - زنجان نیز به دلیل ریزش کوه بسته شده بود که با تلاش نیروهای راهداری باز شد.
وی گفت: در شهرهای میانه و «آچای» شهرستان میانه نیز شماری از منازل مسکونی و مغازه ها دچار آبگرفتگی شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بر اثر بارندگی و جاری شدن سیلاب، در روستاهای ورزقان، ورنکش، کلهر، ینگجه، تیرآباد، یالقوز آغاج، شیخ احمدلو، قریب دوست و کوه سالار سفلی شهرستان میانه نیز آبگرفتگی منازل مسکونی، معابر و  راه های روستایی، شکستن تیرهای برق و خسارت به ادوات کشاورزی از قبیل تراکتور و  تعدادی خودرو و  موتور سیکلت روی داد.
وی گفت: در شهرستان مراغه، بالاست سد علویان به  طرف روستای یای شهری، سیل جاری شده و به بخشی از زمین های کشاورزی و راه های روستایی خسارت وارد آمده است؛ همچنین  در روستای آرگون شاه وردی کندی بخش خداجوی شهرستان مراغه، سیل جاری شده و به بخشی از اراضی کشاورزی و راه های روستایی آسیب وارده آمده است.
وی افزود: همچنین در روستای یای شهری شهرستان مراغه، یک شهروند به دلیل گرفتاری در سیل، پس از نجات و انتقال به بیمارستان بر اثر شوک ناشی از این حادثه، دچار سکته و فوت شده است.
هنربر اضافه کرد: در شهرستان سراب در روستای اسب فروشان نیز سیل جاری و موجب آبگرفتگی منازل مسکونی و معابر شده است و راه های روستایی و اراضی کشاورزی خسارت دیده اند.
وی ادامه داد: در کلان شهر تبریز نیز تعدادی از زیرگذرها از جمله مقابل هتل مرمر و  میدان فهمیده و ستارخان به دلیل آبگرفتگی، مسدود شده و نیروهای شهرداری در حال رفع مشکل هستند.
وی اضافه کرد: در بخش خسروشهر شهرستان  تبریز نیز در روستاهای لاریجان، اسفهلان و قره  تپه، تعدادی از منازل مسکونی دچار آبگرفتگی هستند و یک دستگاه پراید آسیب دیده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: در شهرهای شبستر و کوزه کنان نیز آبگرفتگی معابر عمومی و  تعداد از مغازه ها رخ داده است.
مناطق مختلف آذربایجان شرقی از عصر امروز یکشنبه شاهد نزول رحمت الهی به شکل بارش باران  است.
انتهای پیام/
بارندگی در استان خسارت بر جا گذاشت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار