معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان:

خرید تضمینی گندم ۱۴۰۰ در آذربایجان شرقی به ۸۴.۵ هزار تن رسید

1400/05/10 - 09:15 - کد خبر: 48290 نسخه چاپی

نصر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خرید تضمینی ۸۴.۵ هزار تن گندم تا روز نهم مرداد ۱۴۰۰ در استان خبر داد.

به گزارش نصر، علی رخ افروز در تشریح جزئیات این خرید تضمینی، اظهار کرد: به میزان ۶۷ هزار و ۷۹۰ تن گندم تنها از طریق اداره کل غله استان خریداری شده و شرکت تعاون روستایی نیز ۷۳۳۱ تن گندم را به صورت تضمینی خرید کرده است که در مجموع خرید تضمینی ۷۵ هزار و ۱۲۱ تن گندم در سامانه به ثبت رسیده است.
وی افزود: ۹۴۰۰ تن گندم بذری نیز در راستای بذرگیری و تحویل آن به کشاورزان استان جهت کشت گندم سال بعد، خریداری شده است.
وی با بیان این‌که در مدت مشابه سال گذشته به میزان ۱۱۶ هزار و ۷۹۸ تن گندم خریداری شده بود، افزود: تا امروز بر اساس میزان خریدی که در سامانه به ثبت رسیده، ۳۷۹۰ میلیارد و ۵۷۹ میلیون ریال هزینه خرید داشتیم که ۷۰ درصد آن یعنی ۲۶۵۷ میلیارد و ۸۰۹ میلیون ریال پرداخت شده است. گندم کاران استان اکنون ۱۱۳۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال از دولت جهت خرید تضمینی گندم مطالبه دارند.
رخ افروز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید تضمینی کلزا در استان، تشریح کرد: تا روز نهم مردادماه، ۱۵۱۰ تن کلزا به صورت قراردادی و ۴۲۴ تن به صورت تضمینی خریداری شده و هم‌چنین کارخانجات متفرقه‌ای به میزان ۳۰۰ تن از این محصول خریداری کرده‌اند.
وی با بیان این‌که جمع مبلغ پرداخت شده به کلزاکاران استان در طی این خریدها، ۱۴۰ میلیارد ریال است، گفت: این میزان مبلغ، ۷۷ درصد کل مطالبه کشاورزان کلزاکار استان را شامل می‌شود.
انتهای پیام/
خرید تضمینی گندم ۱۴۰۰ در آذربایجان شرقی به ۸۴.۵ هزار تن رسید خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار