خبر/

اختصاص ۵.۴ میلیارد تومان برای اجرای دیوار ساحلی روستای قوزلوجه عجبشیر

1400/05/09 - 20:37 - کد خبر: 48281 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: پنج میلیارد تومان برای اجرای دیوار ساحلی در داخل روستای سیل‌زده «قوزلوجه» شهرستان عجبشیر اختصاص یافت.

به گزارش نصر، حافظ باباپور، روز شنبه در بازدید از روند احداث دیوار ساحلی این روستا، افزود: از این میزان اعتبار سه میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد مسکن و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سیل و زلزله اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: به خانوارهایی که در این روستا خانه هایشان کامل تخریب شده است ۸۰ میلیون تسهیلات و به ۲۰ مورد ساختمان که نیاز به تعمیر دارد ۲۰ میلیون تومان تسهیلات تعلق می گیرد.
باباپور، ادامه داد: بهسازی بافت فرسوده و دره داخل روستا، احداث دیواره رودخانه و اجرای پل سواره بر روی آن از جمله طرح های در دست اجرای این بنیاد در این روستا است.
تقی کرمی، مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با قدردانی از عملکرد بنیاد مسکن در اجرای دیوار ساحلی و بازسازی مناطق سیل زده روستای قوزلوجه گفت: با تلاش های این نهاد خدمات ارزنده ای در حوزه عمران روستایی در روستاها ارایه و باعث افزایش سطح رفاه روستائیان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.
عادل اصغرپور، فرماندار عجب شیر نیز در این مراسم از اقدامات بنیاد مسکن در روستاهای این شهرستان بعد از وقوع سیل روستای قوزلوجه به ویژه بازسازی معابر این روستا قدردانی کرد و گفت: در روستاهایی مانند این روستا که ساکنان مشارکت همه جانبه و همکاری و همدلی با مسوولان داشتند، توانسته اند تغییرات اساسی در روستا ایجاد کنند.
در این مراسم مسوولان استانی و محلی از روند اجرای طرح هادی و آسفالت ریزی روستاهای یایچی، هرگلان و دیوار ساحلی روستای خانیان بازدید کرده و دستورات لازم برای تسریع در اجرای این طرح ها را به عوامل اجرایی صادر کردند.
قوزلوجه عجبشیر با حدود یک هزار و ۳۲۰ نفر جمعیت در دهستان کوهستان بخش قلعه‌چای شهرستان عجب‌شیر واقع شده‌ است.
شهرستان عجب‌شیر با ۷۱ هزار جمعیت در ۹٨ کیلومتری تبریز واقع است.
انتهای پیام/
اختصاص ۵.۴ میلیارد تومان برای اجرای دیوار ساحلی روستای قوزلوجه عجبشیر خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار