مدیرعامل پالایشگاه:

۱۵ میلیون یورو برای تامین برق فشار قوی پالایشگاه تبریز هزینه می‌شود

1400/05/09 - 16:47 - کد خبر: 48278 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری با شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر جهت تامین برق فشار قوی این پالایشگاه، گفت: میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح ۱۵ میلیون یورو برآورد شده است.

به گزارش نصر، غلام رضا باقری با اشاره به اینکه مدت اجرای این طرح ۱۸ ماه پیش بینی شده،  افزود: هدف از عقد این تفاهم نامه افزایش سطح ایمنی و پایداری سیستم شبکه برق پالایشگاه می باشد.
وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر دارنده تعدادی از نیروگاه های تولید برق در کشور است که براساس این تفاهم نامه پس از طی مسیر قانونی و خرید انرژی و دریافت مجوزهای قانونی از شبکه فشار قوی ۱۳۲ کیلو ولت این شرکت، برق دریافت کنیم.
باقری اظهار کرد: در حال حاضر برق مورد نیاز پالایشگاه  تبریز در خود مجموعه و توسط ژنراتورهای موجود به ظرفیت ۲۱ مگا وات تامین می‌شود و فیدر اختصاصی پالایشگاه جهت مصارف و شرایط اضطراری از پست تراکتورسازی با دیماند قراردادی ۴.۵ مگاوات تهیه می‌شود.
وی با اشاره به طرح های توسعه‌ای پالایشگاه تبریز، گفت: مطالعات طرح فوق که از ۶ ماه قبل آغازشده و سناریوهای اجرایی مربوطه شناسایی و نحوه‌ اجرای آن در قالب تفاهم نامه اولیه توسط مدیران و کارشناسان شرکت ها بررسی و نهایی شده است
به گزارش ایرنا، شرکت پالایش نفـت تبریز در سـال ۱۳۵۳ طراحـی و پـس از اتمـام مـراحل احداث در بهــمن ســال ۱۳۵۶ با ظرفیـت اسـمی ۸۰ هزار بشـکه در روز راه انـدازی شـد. افزایـش ظرفیـت تولیـد به ۱۱۰ هزار بشکه در سال ۱۳۷۱ با تلاش کارشناسان و متخصصان داخلی، برگ زرینی است که در این شرکت رقم خورد.
شـرکـت پالایـش نفـت تبریـز هـم اکنـون سهـم حـدود ۷ درصـدی از تـوان تصـفیه نفـت خـام کـل کشـور را با تبـدیل به فـرآورده هـای اصلی و ویژه به خود اختصاص داده و تأمیـن بخـشی از سوخـت مایـع مورد نیـاز شـمال غـرب کشــور (اسـتان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و کردستان) را برعهده دارد.
با  روی کار آمدن دولت روحانی، تلاش برای ارتقای جایگاه پالایشگاه تبریز تسریع شد، به گونه ای که در سال ۱۳۹۲ واحد تولید بنزین یورو چهار در آن به بهره برداری رسید و ۴۸.۵ درصد سهام مجتمع پتروشیمی توسط پالایشگاه خریداری شد.
در سال ۱۳۹۳ واحد قیرسازی پالایشگاه تبریز و سال بعد طرح گرانول سازی گوگرد در آن افتتاح شد؛ روند رشد و توسعه پالایشگاه تبریز در سال ۱۳۹۵ با بهره برداری از طرح بازیافت گازهای ارسالی به مشعل، ادامه یافت و سال بعد واحد اختلاط و تولید روغن های روانساز به بهره برداری رسید؛ در ۲ سال اخیر نیز واحدهای تولید گازوییل یورو ۵ به بهره برداری رسیده است.
انتهای پیام/
 ۱۵ میلیون یورو برای تامین برق فشار قوی پالایشگاه تبریز هزینه می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار