خبر/

ثبت اطلاعات خرید و فروش سیمان در سامانه جامع تجارت الزامی است

1400/05/09 - 17:00 - کد خبر: 48277 نسخه چاپی

نصر: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ثبت اطلاعات خرید و فروش سیمان در سامانه جامع تجارت الزامی است، گفت: ثبت نکردن آمار ورودی و خروجی سیمان توسط واحدهای تولیدی و توزیعی، تخلف است و به عنوان عرضه خارج از شبکه محسوب و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش نصر، یوسف پایدار، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تاکید بر برگزاری جلسات آموزشی برای فروشندگان مصالح ساختمانی با اعلام اینکه در چهار ماه امسال به ارزش هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرونده تخلف در زمینه فروش سیمان در سطح استان تشکیل شد. افزود: این تعداد پرونده در راستای انجام یک هزار و ۶۹ مورد بازرسی از واحدهای فروش و توزیع سیمان تشکیل و به مراجع رسیدگی کننده ارجاع شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۵۴۰ واحد از فعالان این بخش در سامانه جامع انبار و ۲۰۰ واحد نیز در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: اقدامات نظارتی و پایش واحدهای تولیدی و توزیعی سیمان به صورت میدانی و سیستمی همچنان ادامه دارد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: به منظور تعامل هرچه بهتر و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در تامین مایحتاج عمومی شهروندان و همچنین نظارت بر روند عرضه در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان، تمهیدات لازم پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اجرای شیوه نامه بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در تیر سال جاری یادآوری کرد: در این راستا ۲۲۹ بازرسی انجام و ۵۴ پرونده تخلفاتی به ارزش تقریبی یک هزار و ۹۰ میلیارد ریال در استان تشکیل شده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که عرضه خارج از شبکه، اختفاء و امتناع از عرضه، تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق و احتکار بیشترین موارد تخلفاتی بوده اند، گفت: آرد، جو، ذرت، سویا، روغن، سیمان، شکر، کنجاله سویا، لاستیک، مرغ، مواد اولیه پتروشیمی و مواد ضدعفونی کننده از جمله کالاهای مکشوفه خارج از ضوابط عرضه در این مدت بوده اند.
پایدار، با اشاره به این‌که کارشناسان این سازمان با ۴۲۰ واحد در انتظار تائید، برای تعیین تکلیف انبار تماس گرفته اند، افزود: رصد و پایش میدانی و سیستمی انبارها و مراکز نگهداری کالا و میزان ورودی و خروجی کالا به انبارها از طریق سامانه های جامع انبار و تجارت با جدیت دنبال می شود.
وی با اشاره به تداوم برگزاری گشت های مشترک با همکاری سایر دستگاهها از مراکز عرضه کالا و خدمات در سطح استان گفت: در همین راستا در تیر سال جاری، ۹۳۶ گشت مشترک برگزار و ۱۳۲ پرونده تخلفاتی به ارزش ۴۶۵ میلیون ریال تشکیل شده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ادارات کل تعزیرات حکومتی، استاندارد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه علوم پزشکی، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف، استانداری، غله، شرکت نفت، جهاد کشاورزی، دخانیات، فرمانداری و اماکن عمومی در برگزاری گشت های مشترک با این سازمان همکاری داشته‌اند.
پایدار، ادامه داد: نان، غذاخوری ها، لوازم آرایشی، خواربار، موبایل، مصالح ساختمانی، پروتئین، میوه، لوازم خانگی، لوازم التحریر، سموم کشاورزی، کشتارگاه و آرایشگاهها از جمله گروه های کالایی و خدماتی بازرسی شده هستند.
انتهای پیام/
ثبت اطلاعات خرید و فروش سیمان در سامانه جامع تجارت الزامی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار