معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

۱۰ شهرستان آذربایجان‌شرقی قرمز شدند

1400/05/09 - 14:28 - کد خبر: 48263 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تعداد شهرستان‌های قرمز آذربایجان شرقی از نظر شیوع کرونا به ۱۰ شهرستان افزایش یافت.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اظهار کرد: پیش از این شهرستان های سراب، میانه، آذرشهر و عجب شیر قرمز بودند و از امروز شهرستان های تبریز، اهر، بناب، جلفا، شبستر و هشترود نیز از نظر شیوع کرونا قرمز شدند و بقیه شهرستان های آذربایجان شرقی در وضعیت نارنجی بوده و زرد و آبی در استان نداریم.  
وی افزود: تعداد مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی در حال افزایش است و اکنون حدود ۹۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان آذربایجان شرقی بستری هستند طوری که آزمایش کرونای روزانه ۷۰۰ نفر در استان مثبت می شود.  
درستی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون در آذربایجان شرقی موردی از دلتا گزارش نشده اما احتمال بسیار وجود دارد که این ویروس وارد استان شده باشد بر این اساس مردم باید برای مراقبت از ابتلا به این سویه کرونا،  از ماسک استفاده کنند تا جان خود و عزیزانشان به مخاطره نیافتد.  
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین یادآور شد: متاسفانه روزانه ۶ تا هفت نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان شرقی فوت می شود.  
واکسیناسیون گروه های اعلام شده وزارت بهداشت، با رسیدن واکسن انجام می شود
درستی با اشاره به اینکه واکسیناسیون گروه های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت با رسیدن واکسن در آذربایجان شرقی انجام می شود، ادامه داد: سهمیه استادان دانشگاه، خبرنگاران، رانندگان تاکسی و زندانیان نیز هنوز به استان نرسیده است و به محض ارسال با اولویت خبرنگاران حوزه کرونا و سلامت آغاز می شود.  
وی همچنین با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۱۸درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند، گفت: واکسیناسیون معلمان در آذربایجان شرقی به علت نرسیدن واکسن پس از ۲ روز قطع شد.
انتهای پیام/
۱۰ شهرستان آذربایجان‌شرقی قرمز شدند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار