موقری؛

تخلفات رانندگی باید فوری ابلاغ شود

1400/05/09 - 13:51 - کد خبر: 48261 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: هرگونه تخلف رانندگی باید به صورت آنی و از طریق سامانه ارسال پیامک به راننده ابلاغ شود.

به گزارش نصر، احمد موقری روز شنبه در جلسه کاهش و پیشگیری از تصادفات،  لزوم ابلاغ آنی تخلّف به راننده متخلّف با ارسال پیامک را مهم و در راستای پیشگیری از تخلّفات رانندگی برشمرد و افزود: نهادهای مسوول و به ویژه راهنمایی و رانندگی باید در این زمینه دقت عمل بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به افزایش آمار تصادفات آذربایجان شرقی در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با میانگین کشوری، بر لزوم کاهش و پیشگیری از تصادفات از طریق فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ رانندگی، آموزش های قبل از اخذ گواهینامه، ایجاد زیرساخت های داخل و برون شهری و رفع نقاط حادثه خیز، تأمین روشنایی کافی معابر، جلوگیری از حفاری های غیرمجاز در خیابان ها و معاینه فنی خودروها تاکید کرد.
موقری وجود سد معبر در پیاده روها با مصالح ساختمانی و خودروهای پارک شده را در بروز تصادفات و نیز مزاحمت برای مردم به خصوص در تبریز را چالش برانگیز خواند و بر لزوم نظارت شهرداری بر کارگاه های ساختمانی و جریمه رانندگانی که خودروهای خود را در پیاده روها  پارک می کنند، تاکید کرد.
وی ادامه داد: در این رابطه آموزش رانندگان متخلّف و گذراندن دوره سلامت با هدف عدم تکرار تخلّف بسیار مهم است و باید توسط راهنمایی و رانندگی با جدیت و حساسیت بیشتر دنبال شود.
موقری اظهار کرد: همه دستگاه های عضو و نهادهایی که به نوعی در وقوع تصادفات مقصر بوده و رفع نقاط حادثه خیز از وظایف آن هاست، باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به کاهش نقاط پرخطر و در نهایت رفع آن ها اقدام کنند.
۳۰ نفر در آذربایجان‌شرقی در سه ماهه نخست امسال در حوادث رانندگی جان باخته‌اند
به گزارش ایرنا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با ارایه آماری از تصادفات رانندگی در تبریز، گفت: در سه ماهه اول امسال تعداد ۳۰ نفر در تصادفات رانندگی در تبریز فوت کرده اند که ۲۱ نفر از آنها عابران پیاده بوده اند.
سرهنگ یونس منفرد اظهار کرد: عدم توجه به جلو، تجاوز و انحراف به چپ و تخطّی از سرعت مطمئنه از جمله علل تصادفات در جاده های استان است.
به گفته وی، جاده تبریز- آذرشهر با تعداد ۲۸ نفر فوتی در سال ۹۹ و اتوبان شهید کسایی تبریز با ۳۳ نفر فوتی در سال گذشته از جمله محورها و مسیرهای پرخطر از لحاظ وقوع تصادفات رانندگی در استان هستند.
در این جلسه وضعیت موجود و راهکارهای کاهش تصادفات و علل افزایش تصادفات در سه ماهه اول سال جاری در ورودی شهرها بررسی و مقرر شد پلیس راه و راهور نقاط حادثه خیز را با ذکر علل حوادث رانندگی و پیشنهادات، جهت طرح در جلسات و برنامه ریزی برای کاهش این نقاط به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال کنند.
انتهای پیام/
تخلفات رانندگی باید فوری ابلاغ شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار