رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تشریح کرد:

رسالت اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

1400/05/09 - 17:40 - کد خبر: 48254 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نهادی عمومی و غیردولتی است که سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت، و راهبری برنامه های سیاسی و انقلابی را بر عهده دارد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام "میکائیل اسکندری" امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در ۱۲ مرداد سال ۱۳۵۹ مبنی بر ایجاد این شورا اشاره کرد و گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طی این سال ها و از بدو تاسیس تاکنون در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی سکاندار مراسمات بوده و کارنامه ای درخشان  و قابل قبول از حود بر جای گذاشته است.
وی افزود: با توجه به بروز برخی ناهماهنگی در ماه های اول پیروزی انقلاب اسلامی و احساس وظیفه اغلب نهادها، سازمان ها و ادارات برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و گسترش فرهنگ انقلابی در بین مردم، امام راحل برای از بین بردن موازی کاری ها در این زمینه، اقدام به ایجاد و تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردند.
اسکندری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را نهادی عمومی و غیردولتی نام برد و ابراز کرد:مهم‌ترین وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت، و راهبری برنامه های سیاسی و انقلابی و ایجاد بستر مناسب جهت تعمیق باورهای و ارزش ها، اشاعه فرهنگ دینی و مذهبی، برگزاری مراسم های عمومی در داخل و خارج از کشور و تقویت و تحکیم ارزش انقلاب اسلامی و حضرت امام را بر عهده دارد.
وی برگزاری مراسم های مربوط به مناسبت های مختلف از جمله ۱۲ فروردین، ۱۴ و ۱۵ خرداد، ۷ تیر، ۸ شهریور، ۱۷ شهریور، ولادت حضرت فاطمه (س) و هفته زن، ۱۳ آبان، عید سعید فطر، نیمه شعبان، ۹ دی و دهه فجر انقلاب اسلامی  را جزو وظایف مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در طی سال بیان کرد.
اسکندری ارایه الگوهای مناسب، تعمیق پیام انقلاب اسلامی در بین آحاد مردم و زمینه سازی برای حضور گسترده مردم در مراسم های یاد شده را از دیگر رسالت های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برشمرد.
وی افزایش مشارکت مردمی در مراسمات، تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی و تقویت ارزش های انقلاب در داخل و خارج از کشور با هماهنگی نهادهای مسئول را از اهداف مهم شورای هماهنگی تلیغات اسلامی دانست.
اسکندری با بیان اینکه تمامی وزارتخانه ها و ستاد کل نیروهای مسلح اعضای اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را تشکیل می دهند، یادآور شد:  به موازات همین سازمان ها، ادارات کل استانی نیز در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراکز استان ها عضو هستند.
به گفته وی در حال حاضر نمایندگی های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در تمامی شهرستان های ۲۱ گانه استان فعال است و رابطان این مجموعه که اغلب از فرمانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سپاه هستند، برنامه های استانی را در شهرستان ها برگزار می کنند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از تاسیس هیات اندیشه ورزان با مجوز تهران در این استان خبر داد و گفت: این هیات برای اولین بار در سطح کشور ایجاد می شود که طی آن از استادان دانشگاه و حوزه برای کنکاش و بررسی مسئولیت های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهره خواهیم گرفت.
اسکندری اضافه کرد: قرار است همین هیات در ۹ استان دیگر نیز ایجاد شود که امیدواریم آذربایجان شرقی با توجه به داشته های علمی و دانشگاهی خود همچون سایر عرصه ها در این زمینه نیز پیش قراول شود.
وی اذعان کرد: بر اساس سیاست گذاری و برنامه ریزی های انجام شده در شورای های استانی، کمیته تولید محتوا برای مناسبت های ملی و مذهبی با پیوست فرهنگی در آذربایجان شرقی ایجاد می شود که مسئولیت آن بر عهده جهاد دانشگاهی استان می باشد.
انتهای پیام/
رسالت اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار