رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی:

امیدواریم اجرای SDI در دولت بعدی تداوم یابد!

1400/05/09 - 11:23 - کد خبر: 48245 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: دستگاه‌ها زحمات زیادی را در پنج سال گذشته برای به سامان رسیدن سیستم SDI متحمل شده‌اند و امیدواریم این جریان در دولت بعدی نیز تداوم یابد.

به گزارش نصر، داود بهبودی پيش از ظهر امروز در وبینار گزارش عملکرد سامانه اطلاعات زیرساخت مکانی سازمان به عنوان الگوی موفق و عملی SDI کشور، نتايج مطالعات شناختی و نیازسنجی را تشریح و اظهار کرد: بر اساس نتایج مطالعات ۱۶ دستگاه در سطح استان بيش از ۹۰ درصد از لایه‌های اطلاعات مکانی را تولید و استفاده می‌کنند.
وی افزود: اقلام اطلاعاتی مورد نیاز براي راه‌اندازی SDI سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حدود ۷۱ درصد اقلام اطلاعاتی مورد نیاز استان را پوشش می دهد.
بهبودی متذکر شد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مشکل دستگاه‌هایی را که زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی SDI سازمانی ندارند، با یک زیرسامانه حل کرده و این دستگاه‌ها نیز می‌توانند ژئوپرتال خود را داشته و دسترسی به اطلاعات توسط کاربران را به طور مناسب تنظیم کنند.
وی اعلام کرد: دستگاه‌هايي مثل شهرداری تبریز، شرکت توزیع نیروی برق، اداره کل پست، شرکت آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب، شرکت گاز و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی استان توانسته اند SDI سازمانی دستگاه متبوع را با موفقیت راه اندازی کنند و این امر می تواند قابلیت های سامانه SDI سازمان را ارتقاء دهد.
بهبودی بر لزوم شتاب‌دهی به جریان بارگذاری اطلاعات، برقراری اتصالات و رسیدن به خروجی‌های مورد انتظار در سیستم SDI تاکید کرد و گفت: دستگاه‌ها زحمات زیادی را در پنج سال گذشته برای به سامان رسیدن این سیستم متحمل شده‌اند و امیدواریم این جریان در دولت بعدی نیز تداوم یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: اين سامانه مي‌تواند نيازهاي اطلاعاتي داخل دستگاه‌ ها و بين دستگاهي را با به اشتراك گذاري اطلاعات رفع كند، ضمن اينكه حفظ مالكيت اطلاعات هم در اين سامانه رعايت شده است.
وي افزود: SDI  طوري طراحي شده است كه اختيار و مسووليت بروزرساني و دسترسي به اطلاعات در آن به عهده خود دستگاه ها قرار دارد.
انتهای پیام/
 امیدواریم اجرای SDI در دولت بعدی تداوم یابد! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار