در تشریح دستاوردهای سفر به کشور سوریه؛

قالیباف: فرصت‌های اقتصادی مناسبی در سوریه فراهم شده است

1400/05/08 - 13:55 - کد خبر: 48201 نسخه چاپی

نصر: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه ما در سفر به سوریه حل مشکلات شرکت‌های بخش خصوصی بود، زیرا فرصت‌های اقتصادی مناسبی در کشور سوریه فراهم شده است.

به گزارش نصر، محمدباقر قالیباف پس از بازگشت از سفر به کشور سوریه در بدو ورود به تهران در تشریح دستاوردهای این سفر، اظهار داشت: سفری که به سوریه انجام شد از نظر مقطع زمانی و اهداف سفر اهمیت بسیار زیادی داشت.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از نظر زمانی این سفر به این دلیل اهمیت داشت که بعد از انتخابات سوریه و مورد اعتماد قرار گرفتن بشار اسد توسط مردم این کشور، صورت گرفت و ما می دانیم مردم سوریه پس از جنگ سخت با تروریست های مورد حمایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی به پیروزی رسیده اند.
وی با تاکید بر اینکه امروز مهم ترین موضوع کشور سوریه مسائل اقتصادی است، عنوان کرد: بدون شک در شرایط کنونی فرصت اقتصادی خوبی برای ایران فراهم شده است که همانند حمایت از این کشور در جنگ ضد تروریست ها امروز نیز از فرصت اقتصادی به وجود آمده حداکثر استفاده را ببریم. علاوه بر بخش ها و سازمان های دولتی، شرکت های خصوصی که در گذشته نیز در کشور سوریه حضور داشتند باید از فرصت های اقتصادی به وجود آمده استفاده کنند.
قالیباف با بیان اینکه لازم بود در این سفر بسترهای مورد نیاز توافقنامه همه جانبه ای که بین ایران و سوریه امضا شده بود بار دیگر مورد بحث و بررسی قرار دهیم و به تصویب نهایی برسانیم، تصریح کرد: در این سفر ملاقات های مهمی با بشار اسد رییس جمهوری سوریه و همچنین نخست وزیر، رییس مجلس و وزیر امور خارجه این کشور انجام شد. همچنین ملاقات مفصلی را با تجار و بازرگانان ایرانی و سوری داشتیم.
وی ادامه داد: در سه ماه آینده توافقنامه ای که یک سال و نیم قبل بین دو کشور ایران و سوریه تنظیم شده است اجرایی می شود و روند تصویب آن در دو پارلمان پیگیری می شود. در مذاکرات مفصل و مفیدی که انجام شد به هماهنگی های خوبی نیز رسیدیم.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه ما در این سفر حل مشکلات شرکت های بخش خصوصی بود زیرا فرصت های اقتصادی مناسبی در کشور سوریه در حوزه های گردشگری، صنایع و معادن و کشاورزی به وجود آمده است، امیدواریم همچنان که در کشور توسعه اقتصادی در اولویت قرار دارد از فرصت های به وجود آمده بهترین استفاده را داشته باشیم و منافع آن برای هر دو کشور ایران و سوریه باشد.
قالیباف با اشاره به اینکه توافقات حاصل شده در این سفر در اولین فرصت که رییس جمهوری سوریه برای حضور در مراسم تحلیف به ایران سفر می کند از سوی وزرای مربوطه و مجلس پیگیری می شود، ادامه داد: در این سفر رییس کمیسیون امنیت ملی و تعدادی از نمایندگان نیز حضور داشتند که ملاقات هایی را با وزیر اقتصاد و امور خارجه کشور سوریه برگزار کردند. در این دیدارها به صورت میدانی و عملیاتی مباحثی مطرح شد که بعد از مراسم تحلیف بار دیگر این مذاکرات پیگیری می شود.
وی خاطرنشان کرد: مطمئن هستم این سفر برکات خوبی برای حوزه تجارت، بازرگانی، صنعت و به خصوص بخش خصوصی به همراه دارد.
انتهای پیام/
قالیباف: فرصت‌های اقتصادی مناسبی در سوریه فراهم شده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار