اختتامیه جشنواره تئاتر دانشجوئی پودس، 16 مرداد ماه برگزار می شود

1400/05/06 - 13:41 - کد خبر: 48141 نسخه چاپی

نصر: معاون دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه نبی اکرم(ص) از اتمام داوری آثار رسیده به چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر دانشجوئی پودس خبر داد.

به گزارش نصر، شیوا ولایتی با اعلام این خبر که 16 مرداد ماه اختتامیه چهاردهمین جشنواره منطقه ای تئاتر دانشجوئی پودس به صورت مجازی برگزار خواهد شد، گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه داد.
ایشان با اعلام اینکه تا بحال سیزده دوره از این جشنواره  به همت معاونت دانشجوئی و فرهنگی دانشگاه نبی اکرم(ص) برگزار شده است، دوره چهاردهم را آغازی بر ملی و کشوری شدن آن بیان داشت.
همچنین با بیان اینکه دوره سیزدهم ، در سال 1397 در سطح استانی برگزار شد، ابراز داشت:  مراحل اجرائی جشنواره چهاردهم از سال 1398 با همکاری معنوی استانداری آذربایجانشرقی با محوریت آسیب های اجتماعی آغاز و جلسات شورای سیاست گذاری جشنواره قبل از شیوع همه گیری بیماری کرونا با شرکت ارگانها و سازمانهای همچون اداره ارشاد اسلامی استان، شهرداری تبریز، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ، صدا و سیمای استان آذربایجانشرقی و ... برگزار و تقویم جشنواره آماده اجراء گردید. اما همزمان با آغاز مراحل اجرائی ، پاندمی کرونا باعث تعطیلی دانشگاهها و سالنهای اجرای تئاتر گردید و همین امر باعث ایجاد وقفه یک و نیم ساله در برگزاری جشنواره گردید
وی ضمن تشکر از تلاشهای دبیرخانه چهاردهمین جشنواره تئاتر دانشجوئی پودس، اعلام نمود، بالاخره آثار رسیده به این جشنواره پس از بازبینی های اولیه توسط هیات های بازبین ، آثار برگزیده به هیات داوران ارجاع و داوری آنان توسط هیات داوران انجام و نتایج آن به دبیرخانه جشنواره اعلام شد.
ایشان در خصوص محورها و آمار جشنواره چهاردهم نیز چنین بیان داشت: این دوره  از جشنواره متشکل از هشت بخش تئاتر صحنه ای- تئاتر خیابانی-نمایش ایرانی-پژوهش تئاتر-نمایشنامه نویسی - پوستر تئاتر-عکس تئاتر ونمایش رادیویی بود که با حضور دانشجویانی از استان های تهران، قزوین، البرز، زنجان، کردستان، آذربایجانغربی، آذربایجانشرقی، اردبیل و گیلان رقابت رقابت داشتند که در مجموع بیش از ۵۰۰۰ هزار دانشجو در این دوره به صورت مستقیم شرکت کردند. چهاردهمین دوره این جشنواره در قالب منطقه ای برگزار می شود و به رغم اینکه تنها از ۹ استان پذیرش آثار داشتیم ۷۲۷ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه ارسال شده بود و وجود این آمار حیرت انگیز با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا بی شک قوت قلبی بود تا جشنواره از سال های آینده به صورت ملی برگزار شود.
آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر دانشجوئی پودس روز شنبه 16 مردادماه بصورت مجازی برگزار و برگزیدگان معرفی خواهند شد.
انتهای پیام/
اختتامیه جشنواره تئاتر دانشجوئی پودس، 16 مرداد ماه برگزار می شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار