مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی؛

۵۲ هزار وسیله نقلیه باری از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند

1400/05/06 - 13:17 - کد خبر: 48133 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در چهار ماه گذشته از سال جاری، ۵۲ هزار دستگاه وسایط نقلیه سنگین باری از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در این استان تردد کردند.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت ۳۱ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و ۲۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون از مرز جلفا تردد کرده اند.
وی اظهار کرد: در این مدت تعداد تردد کامیون های داخلی و خارجی در مرز نوردوز ۱۸ درصد و از مرز جلفا ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۲۹۲ هزار و ۹۴۴ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۵۰ هزار و ۹۰۰ تن بود.
علیزاده ادامه داد: در همین مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۱۶۳ هزار و ۶۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۱۵۴ هزار و ۳۰۰ تن بوده است.
وی یادآوری کرد: در این مدت مجموع مسافر تردد کننده از این پایانه های مرزی ۴۲ هزار و ۲۳۴ نفر بوده است که ۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر از مرز نوردوز و پنج هزار و ۷۰۰ نفر نیز از مرز جلفا تردد کرده اند.
به گزارش ایرنا، نوردوز در ۶۰ کیلومتری شرق جلفا و در روبروی شهر آگاراک (مغری) جمهوری ارمنستان واقع شده است.
این پایانه در زمینی به مساحت هشت هکتار در سال ۸۳ طراحی و اجرا شده و شامل ۲ سالن مسافری ورودی و خروجی با زیربنای سه هزار مترمربع در ۲ طبقه و سالن تجاری با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و سایر کاربری های اداری به مساحت ۲۰۰ مترمربع است.  
پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.
آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.
انتهای پیام/
۵۲ هزار وسیله نقلیه باری از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز تردد کردند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار