کرونا در هشترود به وضعیت هشدار رسید

1400/05/06 - 12:39 - کد خبر: 48130 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود نسبت به موج پنجم شیوع کرونا در این شهرستان هشدار داد و گفت: تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان رو به افزایش است.

امین امینیان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محدودیت‌های مربوط به وضعیت نارنجی کرونا در این شهرستان با جدیت بیشتر اعمال می‌شود اما اجرای آنها بدون همکاری و همیاری شهروندان امکان‌پذیر نیست و همه باید خود را در قبال این مسئولیت اجتماعی خود را موظف بدانند.
وی تاکید کرد: مردم اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، وضعیت کرونا به زودی در شهرستان قرمز خواهد شد و در نتیجه محدودیت‌ها نیز افزایش خواهد یافت.
رئیس ستاد مقابله با کرونای هشترود بیان کرد: سویه جدید کرونا موسوم به «دلتا» قدرت سرایت بالاتری دارد لذا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید با شدت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.
رئیس ستاد مقابله با کرونای هشترود: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌ها در شهرستان به زیر ۴۰ درصد رسیده است
وی اضافه کرد: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌ها در شهرستان به زیر ۴۰ درصد رسیده است که نشان‌دهنده عادی‌انگاری و بی‌توجهی مردم نسبت به شیوع این ویروس است و این امر می‌تواند آسیب جدی به شهرستان وارد کند.
واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال هفته آینده شروع می‌شود
فرماندار هشترود با اشاره به اینکه واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال این شهرستان طی هفته آینده شروع می‌شود، بیان کرد: اگر ۷۰ درصد مردم حداقل یک دوز واکسن را دریافت کنند، می‌توان اعلام کرد که بیماری در سطح شهرستان کنترل شده است.
وی با تاکید بر این‌که تزریق واکسن کرونا ۹۰ درصد شانس ادامه زندگی را بالا می‌برد، بیان کرد: حتی با زدن یک دوز واکسن هم ۹۰ درصد احتمال مرگ و میر و ۸۰ درصد احتمال بستری کاهش می‌یابد.
 وی تعداد کل مبتلایان قطعی شهرستان را ۲ هزار و ۸۴۱ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه تاکنون ۷۴ نفر در این شهرستان جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده‌اند.
«امینیان» مناطق پرخطر شهرستان را مراکز سه‌گانه شهری و روستاهای ذوالبین، آغچه‌کندی، گیله ده رود، آتش بیگ، لامشان و دیزج و تعداد واکسن دریافتی را تاکنون ۱۱ هزار و ۷۲۶  دوز اعلام کرد.
به گفته وی ۸۴.۵ درصد ۸۰ ساله‌ها، ۸۶.۵ درصد افراد ۷۵ تا ۸۰ ساله، ۹۱ درصد ۷۰ تا ۷۵ ساله، ۸۴ درصد ۶۵ تا ۷۰ ساله و ۱۰۰ درصد جمعیت ۶۰ تا ۶۵ ساله این شهرستان تاکنون در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.
شهرستان هشترود با حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری غرب میانه و ۱۰۰ کیلومتری شرق مراغه واقع است.
انتهای پیام/
کرونا در هشترود به وضعیت هشدار رسید خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار