نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

آموزه‌های فرهنگ انتظار در جامعه تقویت شود

1398/08/03 - 10:37 - کد خبر: 4810 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: انتظار فرج یک فرهنگ است و همه باید با تقویت آموزه‌های این فرهنگ در انتظار حضرت مهدی موعود(عج) باشیم.

به گزارش نصر به نقل از ایکنا، حجت”الاسلام” والمسلمین سیدمحمدعلی آل”هاشم، نماینده ولی”فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز پنجشنبه، دوم آبان”ماه، در جمع پایوران شرکت”کننده در اردوی رزمی فرهنگی خاتم”الانبیا(ص) سپاه عاشورا در پادگان شهید تجلایی، گفت: دعا برای تعجیل در فرج حضرت صاحب”الزمان(عج) از سفارش ائمه معصومین است و تلاش برای فراگیر شدن فرهنگ مهدوی در جامعه و زمینه”سازی برای ظهور آخرین منجی عالم بشریت از آموزه”های دین اسلام و مکتب تشیع هست و از امام رضا(ع) نقل است که دعا برای فرج امام زمان باید بیشتر باشد.

وی با اشاره به قرارگیری مضجع شریف امام رضا(ع) در خاک کشورمان بیان کرد: صله رحم و ارتباط و رفت آمد با خویشاوندان از توصیه”های امام به پیروان مکتب تشیع هست که امروز با توجه گسترش ارتباطات مجازی به این آموزه توجه بیشتری باید شود.

امام جمعه تبریز توجه به زندگی دیگران و تامین آسایش در زندگی آنها را از دیگر توصیه”های امام رضا(ع) به مؤمنان بیان کرد و گفت: باید از دارایی های خود هر چند کم، اما حلال لذت ببرید چراکه درآمد حلال یک امر پسندیده و کار کردن نیز برای زندگیِ بهتر است.

وی افزود: امام رضا خطاب به شیعیان خود فرموده”اند خود را پاک و آراسته نگاه دارید و یکی از برنامه”های روزانه شما این باشد که خود را همواره پاکیزه نگه دارید و در رابطه با ارتباطات اجتماعی این موضوع را باید رعایت کنید و نیز در برابر وضع دیگران بی توجه نباشید تا آنها نیز از زندگی رضایت داشته باشند.

حجت”الاسلام آل”هاشم ادامه داد: طبق سفارش امام رضا(ۀ) باید از صمیم قلب به برادران دینی خود محبت بورزیم چرا که مؤمن هرگز به برادر دینی خود ستم نمی”کند.

انتهای پیام/

آموزه‌های فرهنگ انتظار در جامعه تقویت شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار