هیات موکب ولیة الله تبریز، ۷۲ زندانی را آزاد کرد

1400/05/04 - 14:27 - کد خبر: 48023 نسخه چاپی

نصر: مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: هیات موکب ولیة الله تبریز با همت و اراده وصف ناشدنی توانسته در طی سه سال گذشته، ۷۲ زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی را از زندان‌های آذربایجان شرقی آزاد کند.

به گزارش نصر، رسول تقی پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: صاحبان هیئت‌های عزاداری دارای مقبولیت و محبوبیت بوده و این امر فرصت مناسبی فراهم می‌کند تا از ظرفیت هیئت‌های عزاداری در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استفاده شود.
وی اظهار کرد: هیئت‌های استان طی دو سال گذشته در این وادی خیر قدم برداشته اند و توانسته اند زندانیان جرایم غیر عمد زیادی را آزاد کنند که یک نمونه از آنها هیات موکب ولیة الله تبریز است که توانست ۷۲ زندانی را آزاد کند.
مسئول هیات موکب ولیة الله تبریز نیز که نخواست نامش در خبر درج شود، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از سال ۹۸ نیت کردیم تا به پاس گرامیداشت ۷۲ شهید کربلا، ۷۲ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کنیم و در نهایت طی سه سال اخیر، به مرور آزادی زندانیان را رقم زدیم.
وی با بیان این‌که سعی کردیم که در اعیاد مبارک قربان و غدیر سالجاری، تمامی پرداختی‌های آزادی زندانیان انجام بگیرد، ادامه داد: امروز با حضور در ستاد دیه استان و ثبت و پرداخت آخرین مبلغ، موفق به آزادسازی هر ۷۲ زندانی غیرعمد از زندان‌های استان شدیم تا به دین خود عمل کنیم.
وی با تاکید بر این‌که کارهیات فقط صرف برگزاری عزاداری نیست و می‌تواند زمینه ساز گره گشایی امور مردم نیز باشد، افزود: برگزاری عزاداری و سوگواری هم یک الزام است اما شرایط ایجاب می‌کند تا در کنار عزاداری‌ها و سوگواری‌ها، در این مسیر گام برداریم.
مسئول هیات موکب ولیة الله تبریز با اشاره به تبلیغات سوء علیه فرهنگ غنی شیعی و عزاداری‌ها، اظهار کرد: هیات‌های عزاداری در این شرایط بیش از پیش وظیفه دارند تا کاری کنند که بازتاب مثبت داشته و گره از مشکلات مردم باز کند.
وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم تا در کنار عزاداری‌ها، بتوانیم گره از مشکلات مردم هم باز کرده و از نیازمندان دستگیری کنیم، افزود: تلاش در راستای آزادی زندانی جرایم غیرعمد نیز اقدام امام حسین(ع) پسندانه است و روایات بسیاری مبنی بر اهمیت گره گشایی از مشکلات و دستگیری از نیازمندان و هم‌چنین شاد کردن دل بندگان خدا وارد شده است.
وی ادامه داد: در طی سال‌های گذشته سعی کردیم تا بر اساس آیه قرآنی (وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا) و هر کس انسانی را از مرگ برهاند و احیا کند، گویی که همه انسان‌ها را احیا کرده است، در مسیر خود به جلو حرکت کنیم و در کار خیر و ارزشمند آزادسازی زندانیان غیرعمد سهیم شویم.
 انتهای پیام/
هیات موکب ولیة الله تبریز، ۷۲ زندانی را آزاد کرد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار