مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

جریان فرهنگ و هنر باید به متن زندگی مردم وارد شود

1400/05/04 - 11:24 - کد خبر: 48003 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مرند گفت: جریان فرهنگ و هنر باید به متن زندکی مردم وارد شود.

به گزارش نصر، "سیدقاسم ناظمی" در نشست صمیمی با هنرمندان، نویسندگان، شعرا و ادبای شهرستان مرند، اظهار داشت:  فرهنگ نسبت تام و تمام با مخاطب دارد و هنرمند می‌بایست با خلق اثر هنری سطح فرهنگ و درک هنری و زیباشناختی صحیح در جامعه را افزایش دهد به نحوی که جریان فرهنگ و هنر به متن زندگی مردم وارد شود.
وی افزود: هنرمندان باید ارتباط و تعامل بیشتری با مخاطبان داشته باشند چراکه تنها ایجاد سخت‌افزار و فضای فیزیکی و تولید اثر در عرصه‌های مختلف هنری کافی نیست و باید آثار تولید شده مخاطبانی را نیز به همراه داشته باشد.
ناظمی تاکید کرد: یک شهر برای قابل زیست بودن باید دارای شاخصه‌های فرهنگی باشد؛ و در این میان وظیفه نخست ما این است که جریان فرهنگ و هنر را به متن زندگی مردم ببریم و اگر این اتفاق نیفتد فرهنگ و هنر نمی تواند روی پای خود بایستد.
وی افزود: ما باید به سمت نقطه‌ای حرکت کنیم که مردم ما هنرمند را بشناسند تا کار هنرمند عرضه شود، هنر باید به متن جامعه بیاید اگر به متن جامعه بیاید تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: دیگر نهادهای متولی فرهنگ ازجمله شهرداری‌ها نیز باید در این راستا اهتمام جدی داشته باشند و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی کنند.
وی، بودجه اختصاص یافته به بخش فرهنگ وهنر را کمتر از پنج درصد بودجه کل کشور عنوان کرد و گفت: با توجه یه این مسئله هنرمندان حوزه‌های مختلف باید خود وارد میدان عمل شده و تنها به حمایت‌های دولتی اتکاء نکنند، بلکه با تشویق و ترغیب و دعوت از سرمایه‌گذارانی که علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ هستند، این حوزه را تقویت نمایند.
ناظمی، تلاش و همراهی و همدلی خود هنرمندان برای بالنده‌تر شدن فرهنگ و هنر را بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت: تبریزدر سالهای اخیر جزو سه شهر برتر کشور درحوزه‌ی تئاتر است که با اجراهای پرتعداد و پرمخاطب توانسته است اقتصاد این هنر را رشد و گسترش دهد و این مسئله مرهون تلاشهای جمعی خود هنرمندان نمایش است و امیدواریم در تمام رشته های هنری نیز این اتفاق بیفتد.
وی بر لزوم فعال بودن همه‌ی انجمن‌های فرهنگی و هنری تاکید و تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را برای دستیابی مرند به جایگاه اصلی خود در حوزه فرهنگ و هنر کشور به کار خواهیم بست و امیدواریم با همراهی و مطالبه‌گری هنرمندان این اتفاق بیفتد.
در این نشست همچنین هنرمندان و اصحاب فرهنگ شهرستان مرند به تبیین نقطه نظرات و دیدگاههای خود در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی این شهرستان پرداختند.
انتهای پیام/
 جریان فرهنگ و هنر باید به متن زندگی مردم وارد شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار