/اطلاع رسانی/

اجرای به روزترین پروژه های توسعه ای و ارتقای GMP در داروسازی شهید قاضی

1400/05/03 - 14:35 - کد خبر: 47968 نسخه چاپی

نصر: شرکت داروسازی شهید قاضی به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات تزریقی در کشور زیر مجموعه گروه دارویی تامین(شستا) در حال اجرای به روزترین پروژه های توسعه ای و ارتقای GMP است.

به گزارش نصر، شرکت داروسازی شهید قاضی با تولید ۶۰ درصد محصولات تزریقی حجیم یک لیتری ، ۳۰ درصد محصولات تزریقی لیتری و ۱۰۰ درصد محصولات دویست و پنجاه سی سی، بزرگترین تولید کننده سرم های تزریقی کشور می باشد. همچنین این شرکت با تولید بیش از ۵۰ درصد ویال های تزریقی مایع بیمارستانی تامین کننده برتر در این حوزه در بین شرکت های تولید کننده محصولات تزریقی کشور به شمار می رود.
شرکت داروسازی شهید قاضی بزرگترین تولید کننده آمپولهای تزریقی با تکنولوژی BFS در کشور بوده و بیش از ۸۰ درصد آمپول آب مقطر تزریقی و ۱۰۰ درصد آمپولهای دارویی با تکنولوژی BFS در کشور را تولید می نماید.
 
 
این شرکت با تنوع  قریب به ۱۰۰ نوع محصول انسانی و ۳۰ نوع محصول دامی توانست در سال ۹۹ موفق به اخذ ۶ فقره پروانه تولید محصولات انسانی و دامی جدید شود که عمدتا بصورت انحصاری و برای اولین بار در ایران اخذ و تولید شده است، همچنین در چهارماهه اول سال ۱۴۰۰ نیز توانسته است ۴ پروانه جدید و انحصاری محصولات انسانی و ۴ پروانه جدید محصولات دامی را اخذ نماید.
 

شرکت داروسازی شهید قاضی با بیش از سه دهه فعالیت چشمگیر در صنعت دارویی کشور از سال ۹۹ با توجه به الزامات سازمان غذا و دارو و با هدف ارتقای استانداردهای تولید و کیفیت محصول و با نگرش توسعه بازارهای صادراتی در منطقه شروع به انجام پروژه های توسعه ای و بهبود نمود.
از جمله پروژه های مهم که در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه با بروزترین استانداردهای بین المللی اجرا شده اند، می توان به
۱. ساخت بخش جدید آمپول در ۴ خط به مساحت قریب به ۱۰۰۰ مترمربع و با آخرین الزامات و استانداردهای دارویی اروپا در مدت ۶ ماه
۲. بازسازی و توسعه خطوط تولید سرم های حجیم در پنج خط مجزا  به مساحت ۸۵۰ مترمربع در مدت زمان ۵ ماه
۳. بازسازی سالن تهیه محلول به مساحت ۴۲۰ مترمربع در مدت ۵ ماه
۴. توسعه ، تجهیز و نوسازی دپارتمان میکروبیولوژی به مساحت ۲۶۰ مترمربع به عنوان یکی از بزرگترین و مدرنترین مجموعه آزمایشگاههای میکروبیولوژی در کشور در مدت زمان ۳ ماه
۵. طراحی و اجرای بخش جدید تولید بطری های دارویی به مساحت ۳۱۰ متر مربع در مدت ۳ ماه
۶. طراحی و اجرای انبار ضایعات و پروژه به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع در مدت زمان کمتر از ۳ ماه
۷. پروژه خط اختصاصی نیرورسانی ۲۰ کیلو ولت به طول ۳ کیلومتر  با هدف پاسخگویی دیماند برق برای طرح های توسعه ای در دست اجرا تا ۴۰۰۰ کیلو وات در مدت ۴ ماه
اشاره کرد که اکثر این پروژه ها اتمام یافته و در حال بهره برداری می باشند و برخی هم در روزهای آینده به بهره برداری خواهند رسید.
با اتمام این پروژه ها گشایش های بزرگ در راه و مسیر افزایش ظرفیت تولید و صادرات در این شرکت صورت می پذیرد.
سرعت عمل در اجرای پروژه های این شرکت در سایه ی حمایتهای مجموعه مدیریتی هلدینگ دارویی تامین و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) می باشد که نشان از نگرش مدیریتی استراتژیک و آینده نگر به توسعه صنعت دارویی کشور می باشد، که در بازدید اخیر مدیرعامل محترم شستا جناب آقای دکتر رضوانی فر نیز کیفیت و سرعت عمل در اجرای پروژه ها در این شرکت به اذعان ایشان بی نظیر بوده و مورد تقدیر قرار گرفت.
 
 
همچنین شرکت داروسازی شهید قاضی در سال ۹۹ با افزایش ۳۶ درصدی فروش محصولات خود شاهد رشد چشمگیر سود عملیاتی به میزان ۴۱ درصد و سود خالص به میزان ۴۰ درصد بوده است.
این شرکت در خرداد ماه سال جاری با هدف اصلاح ساختار مالی و تامین نقدینگی برای اهداف توسعه ای و نوسازی ماشین آلات تولید میزان سرمایه خود را ۱۱۰ درصد افزایش داد.
لازم به ذکر است مدیرعامل شرکت داروسازی شهیدقاضی دکتر سعید باسمنجی امسال در اجلاس سراسری مسئولیت پذیری اجتماعی به عنوان چهره نامی صنعت و اقتصاد کشور انتخاب گردید.
انتهای پیام/
اجرای به روزترین پروژه های توسعه ای و ارتقای GMP در داروسازی شهید قاضی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار