فرماندار اسکو:

افزایش۸۳ درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان اسکو

1400/05/03 - 09:34 - کد خبر: 47931 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اسکو از افزایش ۸۳ درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش نصر، بابک رضی منش در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اسکو اظهار داشت: علی رغم تحریم‌های ظالمانه، جنگ اقتصادی بی سابقه، شیوع بیماری کرونا میزان اعتبارات عمرانی شهرستان ۸۳ درصد افزایش پیدا کرده و سهم شهرستان اسکو از تملک دارایی و سرمایه‌ای و متوازن به حدود ۴۴۰ میلیارد ریال درسال جاری رسیده است.
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به افزایش جمعیت سهند و دو برابر شدن جمعیت آن از سال ۹۵ تاکنون و عدم لحاظ این جمعیت در توزیع اعتبارات شهرستان و همچنین کمبودهای فروان در حوزه‌های زیرساختی افزود: بودجه ابلاغی تناسبی با جمعیت و نیازهای فراوان شهرستان در بخش‌های مختلف ندارد که بایستی با اولویت بندی و تعریف پروژه‌های محرک توسعه و رویکرد اتمام پروژه‌های نیمه تمام نسبت به توزیع اعتبارات اقدام شود.
رضی منش ابرازکرد: برابر ماده ۵ قانون شهرهای جدید و ماده ۹ آئین نامه اجرایی دستگاه‌های اجرایی می‌بایستی متناسب به رشد جمعیت به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام به تأمین اعتبار کنند که متناسب با پیشرفت عملیات‌احداث و اسکان شهر جدید، خدمات مورد نیاز شهر جدید را ارائه کنند.
وی در ادامه خواستار پیش بینی اعتبار لازم از محل اعتبارات ملی جهت تکمیل زیرساخت‌های عمومی شهر جدید سهند شد.
رضی منش، یکی از پروژه‌های مهم و اولویت دار شهرستان در سال ۱۴۰۰ را شروع عملیات اجرایی فاز دو شهرک صنعتی شهید نیرومند برشمرد و از اختصاص ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل نیرورسانی این پروژه خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا در ماه جاری فاز دوم شهرک صنعتی اسکو با مساحت ۱۰۶ هکتار کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به اینکه اقدامات بسیار ارزشمندی در دولت در حوزه بهداشت و درمان و ارتقای زیرساخت‌های این بخش صورت گرفته است از پیش بینی ۷۵ میلیارد ریال برای این فصل خبر داد و افزود: پروژه مرکز بهداشتی درمانی شماره ۲ ایلخچی و اسکو به پایان رسیده و در ماه جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
وی یکی از اولویت‌های کلان شهرستان را توجه بر توسعه و عمران روستایی برشمرد و از اختصاص حدود ۲۷.۵ میلیارد ریال صرفاً برای پروژه‌های اولویت دار در حوزه عمران روستایی خبر داد و افزود: اجرای طرح هادی روستاهای کلجاه، کهنمو، آغچه کهل، خاصبان، سرای‌، کندوان، خاصله لر، سرای و همچنین مطالعه و بازنگری طرح هادی روستاهای بهرم آباد و اربط در سال جاری در اولویت اجرایی خواهد بود.
فرماندار شهرستان اسکو توجه به زیرساخت‌های آموزش عمومی را همواره دغدغه شهرستان دانست و از پیش بینی ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث و تجهیز مدارس شهرستان خبر داد.
رضی منش در ادامه ابراز امیدواری کرد: امسال با تخصیص این اعتبار بتوانیم گام‌هایی در جهت تکمیل و احداث فضاهای آموزشی برداریم.
وی با اشاره به سهمیه ۱۷۲۰۰ واحدی طرح اقدام ملی در شهر سهند و شروع عملیات اجرایی این واحدها از عدم برنامه ریزی برای تأمین سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، تفریحی و …ابراز نگرانی کرد و افزود: شرکت عمران سهند و دستگاه‌های اجرایی مرتبط مکلف هستند به تناسب افزایش جمعیت کاربری‌های عمومی و زیرساخت‌های لازم را پیش بینی و قبل از اسقرار جمعیت به بهره برداری برسانند.
رضی منش از پیش بینی ۴۵ میلیارد ریال برای آبرسانی سهند، توسعه و بازسازی شبکه آبرسانی اسکو، ایلخچی آبرسانی و اصلاح شبکه خاصله لر، عنصرود، کندوان‌، گنبرف، تأمین آب آشامیدنی مجتمع شورکات و مطالعه تأمین آب شرب روستای کردآباد در سال جاری خبر داد و این بخش را از اولویت‌های بسیار مهم شهرستان برشمرد.
وی یکی از اولویت‌های سال ۱۴۰۰ را تجهیز کتابخانه بزرگ فاز ۲ شهر جدید سهند دانست و از پیش بینی ۲۵ میلیارد ریال برای این امر خبر داد و ابراز امیدواری کرد: این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی استان در کم‌ترین زمان ممکن افتتاح و به بهره برداری برسد.
فرماندار شهرستان اسکو از اختصاص ۸۰ میلیارد ریال از محل ۲۷ صدم ارزش افزوده به احداث خانه جوان سهند، ایجاد کورت شمشیربازی سهند و تملک بخشی از زمین ورزشی ایلخچی خبر داد و بر ضرورت تحقق این پروژه‌ها در سال جاری تاکید کرد.
رضی منش، ایجاد و ارتقای زیرساخت‌های گردشگری شهرستان را از اولویت‌های بسیار مهم شهرستان خواند و از تعریف پروژه‌های زیرساختی و خدماتی جدید در سال جاری خبر داد و افزود: با تمام توان برای اتمام پروژه‌های تعریف شده تا پایان دولت دوازدهم تلاش خواهیم کرد.
انتهای پیام/
 افزایش۸۳ درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان اسکو خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار