حزب‌الله: ایران بزرگ‌ترین حامی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه بود

1400/05/02 - 13:09 - کد خبر: 47898 نسخه چاپی

نصر: رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در برنامه‌ای درباره جنگ 33 روزه در سال 2006، به تشریح نقش و حمایت ایران، رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده شهید نیروی قدس سپاه از مقاومت لبنان پرداخت.

به گزارش نصر، «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله جمعه شب (دیشب) در برنامه «پانورما النصر» شبکه «المنار» به صحبت درباره جنگ ۳۳ روزه در ژوئیه ۲۰۰۶ پرداخت. 
وی گفت، دشمن صهیونیستی اذعان کرد که رسانه‌های مقاومت در جنگ مذکور موفق‌تر عمل کردند. «پیش‌تر دشمن صهیونیستی در هر اقدامی که علیه ما انجام می‌داد مبالغه می‌کرد اما در جنگ ژوئیه معادله برعکس شد».
صفی الدین در اشاره به مسأله بازسازی گفت: بازسازی پس از جنگ امری بزرگ و تجربه‌ای بود که پیش از آن مشاهده نکرده بودیم... خداوند امکانات را برای ما فراهم کرد  و جمهوری اسلامی ایران بزرگترین حامی بود.
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله درباره نقش «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در پیروزی جنگ ۳۳ روزه هم گفت، مکالمه‌های تلفنی در اتاق عملیات این جنگ روزانه و حتی هر ساعت بود و حاج قاسم هم زمانی که به اتاق عملیات جنگ ملحق شد به عنوان نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی، این اطمینان داده شد که جمهوری اسلامی ایران پشت سر مقاومت لبنان ایستاده است.
وی در ادامه به اولین تماس تلفنی خود با حاج قاسم اشاره کرد که فرمانده شهید نیروی قدس گفته بود «من با مردمم، من در خدمت مردمم» که این صحبت و در اولویت قرار دادن مردم برای سید صفی‌الدین تأثیرگذار بوده است.
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تأکید کرد، حاج قاسم اعلام کرد که رهبر انقلاب اسلامی به تمامی نهادهای مربوطه در ایران دستور داده بود که  مقاومت لبنان در این جنگ باید با تمام امکانات در دسترس حمایت شود و تأثیر این دستور به شکلی مستقیم قابل رؤیت بود.
جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی بر لبنان از ۱۲ ژوئیه تا ۱۴ اوت ۲۰۰۶ (۲۱ تیر تا ۲۳ مرداد ۱۳۸۵) طول کشید و تل‌آویو ناچار شد با قبول ناکامی، قطعنامه سازمان ملل را بپذیرد. 
انتهای پیام/
حزب‌الله: ایران بزرگ‌ترین حامی مقاومت لبنان در جنگ ۳۳ روزه بود خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار