استاندار اردبیل؛

مراوادات اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان افزایش یافت

1400/05/02 - 11:31 - کد خبر: 47886 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: علیرغم شیوع ویروس کرونا مراودات اقتصادی ایران با جمهوری آذربایجان در سال گذشته و امسال افزایش داشته است.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز جمعه افزود: میزان صادرات  به جمهوری آذربایجان از گمرک بیله‌سوار در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش قابل توجهی داشته و  از ۱۲۰ میلیون دلار به ۲۷۰ میلیون دلار رسیده است.
وی بیان کرد: در سال جاری نیز نسبت به زمان مشابه سال ۹۹ صادرات از گمرک بیله‌سوار رشد خوبی را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه بر اثر شیوع ویروس کرونا مراودات چمدانی و رفت و آمد مسافر بین دو کشور  از مرز بیله سوار مغان کاهش یافته است، افزود: بزودی سنین بالای ۶۰ سال واکیسنه کامل خواهند شد و تا اواخر مرداد ماه تولید انبوه واکسن نیز در کشور اتفاق می‌افتد و  امید می‌رود با اتمام واکسیناسیون، مرزها باز شده و مراودات چمدانی نیز از سر گرفته شود.
وی تشریح کرد: امیدواریم با ریشه کن شدن ویروس کرونا اقتصاد به سمت توسعه و شکوفایی حرکت کند و سرمایه گذران در راستای اهداف خود استان اردبیل را محلی امن برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.
بهنامجو با اشاره به توافق دو کشور در باره ایجاد بارانداز ریلی در منطقه پارس آباد مغان گفت: تمام اقدامات در این زمینه از سوی دولت جمهوری اسلامی انجام شده است و  مقدمات احداث این بارانداز ریلی که نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی و واردات و صادرات کشور دارد صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: کارهای اداری و قانونی در این زمینه در جمهوری آذربایجان نیز صورت گرفته و  بزودی موافقت نهایی دولت آذربایجان در این مورد اعلام می‌شود.
استان اردبیل با چمهوی آذربایجان ۳۸۰ کیلومتر مرز مشترک دارد.
انتهای پیام/
مراوادات اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان افزایش یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار