عضو منتخب شورای شهر تبریز در تحریریه نصر وعده داد:

مدیران کم کار و متخلف را معرفی خواهم کرد

1400/05/02 - 10:50 - کد خبر: 47884 نسخه چاپی

نصر: منتخب ششمین دوره شورای شهر تبریز گفت: مدیران کم کار و متخلف را معرفی خواهم کرد، سهم من در شورا گرفتن حق مردم است باید حق مردم را بگیریم.

به گزارش نصر، "روح اله دهقان نژاد" منتخب ششمین دوره شورای شهر تبریز با حضور در تحريریه نصر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
دهقان نژاد پروژه های که در دوره پنجم انجام شده است را ضعیف و ناموفق دانست و اظهار داشت: فکر نمی‌کنم پروژه ای در تبریز و در شورای پنجم اجرا شده باشد که موفق بوده است، اما اگر بخواهیم از پروژه‌هایی نام ببریم که اعتبار و آبروی تبریز را برده یکی میدان آذربایجان و دیگری مترو است، که افتضاح مترو از میدان آذربایجان نیز بیشتر است به خاطر اینکه مدیریت مترو سیاسی بود و متاسفانه نگاه سیاسی باعث شد که ۱۰ هزار میلیارد تومان تاکنون برای مترو هزینه شده و هیچ نتیجه مثبتی نداشته باشد.
وی اضافه کرد: اگر جمعیت تبریز را ۲ میلیون نفر حساب کنیم به هر کدام ۵۰ میلیون تومان می‌رسد البته نمی‌خواهم وارد بحث تخصصی شوم که آیا باتوجه به بافت فرسوده و دسترسی به مکان ها و امکانات تبریز، مترو جوابگو خواهد بود یا نه، با آنها کاری ندارم ولی فعلا نتیجه ای که در دست داریم یک نتیجه بسیار ضعیف است، کسانی که با ما مترو را شروع کردند ببینید اکنون کجا هستند و تبریز کجا هست؟
وی با اشاره به حضور برخی از مدیران گفت: برخی از مدیران در بدنه شهرداری وجود دارد که باید خارج شود و نیاز به تحول اساسی است که البته این بحث در شورای ششم وجود دارد و باید در مدیریت شهرداری تجدید نظر صورت بگیرد.
دهقان نژاد تصریح کرد: قبل از انتخابات نظرم این بود که اعضای شورای شهر تبریز باید یک دهه از لحاظ سنی پایین بیاید و با همت مردم و به حمد الهی این اتفاق افتاد اکنون احساسم این است که اگر در مدیریت تبریز یک دهه سنی پایین بیاید فضایی چابک و فعال تر و انگیزه مرده در کارمندان شهرداری احیا می شود.
وی ادامه داد: تعداد ۱۴ هزار نفر نیرو در شهرداری طبق گفته مدیران شهرداری که اگرچه هر کدام آمار متفاوتی دادن وجود دارد، به نظرم باید هدف ما این باشد که این تعداد را افزایش ندهیم و آن را مدیریت کنیم.
وی در رابطه با دیگر اعضای شورای ششم گفت: مجموعه اعضای که اکنون انتخاب شده‌اند نسبت به دوره های قبل شورا غیر قابل نفوذ تر هستند و وارد ساخت و پاخت نمی شوند، البته بعضی از این منتخبین و نه همه آنها.
منتخب ششمین دوره شورای شهر در رابطه با سیستم شهرداری گفت: ما در مجموعه شهرداری به حساب کتاب و شفافیت نیازمندیم، این را می‌شود قاطعانه گفت که کسی نمی تواند وارد مجموعه شهرداری شود، مگر اینکه آشنا یا لابی داشته باشد.
وی ادامه داد: در استان ما نگاه کلی به شهرداری تبریز مانند یک سازمان خدماتی اشتغال است، تبریز به تحول اساسی نیاز دارد ما باید خدمات را عادلانه به شهروندان ارائه دهیم، باید شعار خدمات به محلات تحقق یابد، وضعیت محلات تبریز خراب است.
دهقان نژاد به نقش رسانه ها تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی می‌توانند در توسعه شهری و کمک‌رسانی داشته باشند و به خاطر اهمیت این موضوع شورای شهر و شهردار آینده باید به این مهم توجه ویژه داشته باشد.
وی در رابطه با پروژه های نیمه کاره گفت: چهار سال قبل به کدام شعارها را داده بودیم و اکنون کدام یک از آنها محقق شده است به نظرم باید در سال ۱۴۰۱ در تبریز هیچ طرحی را نباید شروع کنیم و اولویت اول ما طرح های نیمه کاره ای باشد که چندین وقت است مانده اند.
وی ادامه داد: ما باید طرح ها را به صورت شبانه‌روزی کار کنیم و در یک سوم زمان به اتمام برسانیم، باید مدیری را انتخاب کنیم که این تفکر در او باشد و به این باور داشته باشد که می توان در کمترین زمان و با کیفیت این طرح را به اتمام رساند.
دهقان نژاد ضمن اظهار تاسف از حادثه ای که در مترو اتفاق افتاد اظهار داشت: در قضیه مترو اگر ۴۸ سال ساعت قبل را بررسی می‌کردند علت این حادثه معلوم بود‌؛ آقای مولوی گفته بودند اگر لازم باشد با طناب مترو را می‌کشم اما احساس من این است که ایشان به مترو طناب بستند و نگذاشتند که مترو حرکت کند، خسارت این اتفاق را چه کسی می دهد؟ باید مقصران اصلی مترو شناسایی شود، با کسی تعارف نداریم ۱۰ هزار میلیارد تومان برای مترو تا کنون هزینه شده است در حالی که چیزی در دست نداریم.
وی در سوال خبرنگار نصر درباره رشته دانشگاهی خود گفت: رشته دانشگاهی من حقوق است و در کمیسیون تحقیق و نظارت خواهم بود و شاید در کمیسیون فرهنگی هم باشم اما در کمیسیون تحقیق و نظارت، با ترک فعل ها و نظارت شورای شهری از مسائل مهمی است که به آنها ورود پیدا خواهد کرم.
وی تاکید کرد: این دوره مردم باید به عملکرد شورا نظر بدهند و به همین دلیل بنده با کسی تعارف نخواهم داشت، هر کسی که دغدغه اش تبریز و مردم تبریز باشد در خدمتش خواهم بود و هر کسی که نباشد حداقل نمی‌تواند ما را متوقف کند، ۴ سال وقت دارم و این ۴ سال در یک چشم به هم زدن تمام خواهد شد.
عضو ششمین دوره شورای شهر تبریز گفت: شفافیت، فسادستیزی، دخل و خرج شهرداری و ساماندهی نیروی انسانی از بحث‌هایی است که کاملاً در آنها جدی عمل خواهم کرد، سیستم شهرداری و مردم باید یک تحول اساسی در خدمات و ارتباط داشته باشد.
وی به چالش های مهم تبریز اشاره کرد و افزود: چالش حاشیه‌نشینی، محیط زیست، ورزش شهری، فرهنگ و هنر و حمل و نقل عمومی از جمله چالش‌های مهم پیش رو است، فکر می‌کنم اگر شورای ششم به این چالش‌ها فکری بکنند قطعاً شورای موفقی خواهد بود.
دهقان نژاد ادامه داد: انگیزه و دغدغه در مدیران و تکریم و ارزش کارمندان شهرداری و نیروی انسانی از دیگر موضوعات مهم است که شهرداری باید در این مسائل جدی باشد.
وی با اشاره به چالش محیط زیست تبریز گفت: بزرگترین مشکل محیط زیستی ما در تبریز این است که به صورت علمی نگاه نمی‌کنیم، به طور مثال اگر اکنون که همه به هواشناسی دسترسی دارند؛ در ابتدای سال جاری در تبریز درخت کاشته اند و بعد از چندین روز و در ۲۱ فروردین موج سرما وارد تبریز شد و باعث شد همه درختان کاشته شده از بین بروند! آیا مسئولین امر به هواشناسی دسترسی نداشتند؟
دهقان نژاد در رابطه با مدیران کم کار تصریح کرد: مدیران کم کار و متخلف را معرفی خواهم کرد، سهم من در شورا گرفتن حق مردم است باید حق مردم را بگیریم.
وی درباره نهضت آسفالت در دوره پنجم گفت: در تبریز به جاهایی که آسفالت نیاز است در آنجا آسفالت‌ریزی نمی‌شود و در جاهای خاص استفاده می شود، چرا جلوی ساخت و ساز در مناطق محروم را می‌گیریم اما در مناطق خاص کاری نداریم؟ قانون، قانون است.
انتهای پیام/
مدیران کم کار و متخلف را معرفی خواهم کرد محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار