رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل؛

۳۱ شرکت دانش‌بنیان در استان اردبیل ایجاد شد

1398/08/02 - 15:37 - کد خبر: 4788 نسخه چاپی

نصر: رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: شرکت‌های دانش بنیان در این استان رشد مطلوبی داشته و هم‌اکنون ۳۱ شرکت دانش‌بنیان فعال شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حبیب ابراهیم”پورامروز در گفت و گویی افزود: توسعه کمی و کیفی شرکت”های دانش”بنیان در جذب منابع ، کمک به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و بسترسازی برای ورود به  بازارهای داخلی و بین”المللی مد نظر قرار گرفته است.

ابراهیم”پور با بیان اینکه ۴۰ محصول دانش”بنیان این استان تا پایان سال”جاری رونمایی می”شود،گفت: این محصولات در رشته”های مختلف و توسط شرکت”ها و واحدهای فناور تولید و به مرحله ارائه به بازار رسیده است.

وی اظهار داشت: پارک استان در بیش از ۱۴۵ واحد فناور فعال است و ۵۶ محصول آن تجاری”سازی شده که پنج شرکت از این تعداد محصولات خود را صادر می”کنند.

ابراهیم”پور از فعالیت دو مرکز رشد تخصصی در این پارک خبر داد و افزود: مرکز رشد کشاورزی با ۱۴ واحد فناور و مرکز رشد گرمی مغان با ۱۲ واحد فناور از جمله مراکز رشد تخصصی استان است.

وی افزود: چهار رویداد شتاب (استارت آپ) گردشگری،کشاورزی ، ورزشی و صنایع خلاق در استان برگزار شده و ۳۳ ایده موفق این پارک با محوریت صنایع خلاق و فناوری”های نرم در رویداد شتاب به ثبت رسیده” است.

ابراهیم”پور نمونه تولیدات شرکت”های دانش”بنیان و فناور را تولید چهار قلم گندم متناسب با اقلیم و شرایط خاص مناطق کشور، تولید درخت اورس با عمل”آوری سه ماهه، تولید سنسور خودرو، اسماربلوتوث و نانوپودر اعلام کرد و گفت: تلاش می”شود محصولات تولیدی به مرحله تجاری”سازی برسند.

پارک”های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم”ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش”بنیان و محیطی مناسب برای استقرار ، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت”های دانش”بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه”ها و سایر موسسه”های پژوهشی به فعالیت”های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه”های متکی بر فناوری است.

انتهای پیام/

۳۱ شرکت دانش‌بنیان در استان اردبیل ایجاد شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار