معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

واکسیناسیون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی/ افزایش قابل توجه سرعت بیماری

1400/05/02 - 09:34 - کد خبر: 47870 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که واکسیناسیون کرونایی آذربایجان شرقی با سرعت در حال انجام است، گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تاکنون واکسینه شده‌اند.

به گزارش نصر، عباسعلی درستی جمعه شب در گفت‌وگوی خبری، با بیان این‌که روزانه ۱۵ الی ۲۰ هزار نفر از مردم استان واکسینه می‌شوند، افزود: در روزهای آتی با افزایش تعداد دریافت واکسن، این رقم قابل افزایش هست و ما متعهد شده‌ایم تا هر روز حداقل یک درصد از جمعیت استان را واکسینه کنیم. 
به گزارش ایسنا، وی در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، تشریح کرد:  متاسفانه این بیماری در استان با سرعت بالایی همانند نقاط دیگر کشور در حال گسترش است. 
وی ادامه داد: وضعیت کرونایی چهار شهرستان در هفته جاری به رنگ قرمز تغییر یافته و تعداد بستری‌های استان نیز با افزایش قابل توجهی طی روزهای اخیر از مرز ۸۰۰ نفر گذشته است.
درستی متذکر شد: تعداد فوتی‌ها هنوز روند افزایشی را نشان نمی‌دهد اما معمولا این افزایش با فاصله دو هفته‌ای از وضعیت افزایش بستری‌ها روی خواهد داد. 
وی تصریح کرد:  از تمامی هم استانی‌های عزیز خواهشمندیم تا این بیماری را جدی بگیرند زیرا هرچند که تاکنون نوع تایید شده‌ای از کرونای دلتا در استان گزارش نشده اما به جهت افزایش مسافرت‌ها در روزهای اخیر،  احتمال وجود آن بسیار بالا است. 
انتهای پیام/
 واکسیناسیون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی/ افزایش قابل توجه سرعت بیماری خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار