امام جمعه ارومیه پیشنهاد داد:

حضور در نماز جمعه یکی از معیارهای انتخاب مدیران

1400/05/01 - 15:26 - کد خبر: 47857 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: یکی از معیارهای انتخاب مدیران جدید در دولت آینده علاوه بر فسادستیزی و کار جهادی، باید حضور آنان در نمازهای جمعه باشد.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به  اینکه طی روزهای آینده دولت جدید در کشور روی کار خواهد آمد، افزود: انتقال قدرت باید آبرومندانه، اخلاق مدارانه و متین باشد.
وی اضافه کرد: دولت جدید باید مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص فسادستیزی، توجه به معیشت، اشتغال، کار جهادی و به کارگیری افرادسالم را با توجه ویژه مد نظر داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به انتقال قدرت مفتضحانه در دولت امریکا گفت: انتقال قدرت درامریکا به زور انجام شد ولی در نظام اسلامی تبریک رییس جمهوری به رییس جمهور منتخب مردم کار مطلوبی بود و باید در سایر سطوح هم اینگونه باشد.
وی با بیان اینکه مدیران فعلی باید با تمام توان در رفع مشکلات مردم تلاش کنند، ادامه داد: دولت آینده باید یکی از معیارهایش در انتخاب مدیران حضور در نماز جمعه باشد و افرادی که به ستون دین توجه نکنند، نمی توانند مدیر کل باشند.
وی اظهار کرد: مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی سرمشق و الگو هستند و شهروندان و مسوولان باید در کنار هم در نماز جمعه حضور یابند تا مردم ببینند راحت در نماز می توانند مسوولان را ببینند و حرفشان را بگویند.
امام جمعه ارومیه اضافه کرد: افرادی که از جمهوری اسلامی حقوق و زندگیشان تامین می‌شود و پستشان را در سایه خون شهدا و این نظام گرفتند، باید در نمازجمعه از ارزش ها و میراث امام بیشتر صیانت کنند افرادی که در نماز جمعه نباشند نمی توانند مدیرکل باشند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری‌ به حجاج گفت: همه این حوادث که در اطراف ما رخ داد، درس عبرت هستند.
وی با بیان اینکه از اتفاقاتی که در اطراف و کشورهای همسایه رخ داده باید عبرت گرفت، افزود: مسلمانان اگر در مقابل اذناب استکبار جهانی بایستند آنها فرار می کنند، همانگونه که مستکبران ذلیلانه از افغانستان و عراق خارج شدند و یمنی ها سالها مقاومت کردند و دشمنان را سرجایشان نشاندند.
وی بیان کرد: خداوند وعده نصرت برای مقاومت کنندگان داده است چرا که اگر در مقابل دشمنان خاضعانه برخورد شود، ذلت نصیب انسان می شود.
وی افزود: پستی و رذالت از این بیشتر برای کشورهای خارجی و عربی نیست که دشمن و رییس جمهور آمریکا به ایشان لقب گاو شیری بدهد که بعد از شیردهی سرش را می برند و شیر و گوشتش را می خورند.
امام جمعه ارومیه با اشاره به پنجم مرداد ماه سالگرد تاسیس نماز جمعه افزود: امام (ره) بعد از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۸ دستور برگزاری نماز جمعه در تهران را به امامت آیت اله طالقانی دادند و اینگونه نماز جمعه کلید خورد و هم اکنون ۴۲ سال است برگزار می شود.
وی با اشاره به پیشینه برگزاری نماز جمعه در صدر اسلام گفت: اولین نماز جمعه با وجود پیامبر اکرم (ص) در قبیله بنی سالم خوانده شد و حضرت بعد از هجرت از مکه به مدینه ظهر جمعه به محل قبیله بنی سالم رسیدند و وجود مبارکشان با ۴۰ تا ۱۰۰ نفر نماز جمعه را خواندند و این واجب الهی شروع شد و اثرات آن در طول تاریخ اسلام مشخص است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: نماز جمعه با حرکت و پویایی همراه است و خداوند به شتاب درباره آن سفارش کرده درحالیکه خداوند درباره سایر اعمال دعوت به آرامش می‌کند.
وی اضافه کرد: در ایام نماز جمعه و هنگام حضور معصوم ترک نماز حرام است و حتی حاکم اسلامی باید زندانیان را تحت الحفظ بیاورد برای نماز جمعه و خداوند درباره هیچ عملی اینگونه تعبیر را بیان نکرده است.
وی ادامه داد: ۹۰۰ نماز جمعه در روزهای جمعه برگزار می شود و روز جمعه خطبا مباحث سیاسی و اجتماعی را به مردم‌می رسانند.
به گزارش ایرنا نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پر شور مردم در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد.
انتهای پیام/
حضور در نماز جمعه یکی از معیارهای انتخاب مدیران نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار