خبر/

ارائه سرویس‌های موردنیاز برای زیر ساخت‌های اطلاعات مکانی "SDI" استان

1398/08/02 - 15:25 - کد خبر: 4782 نسخه چاپی

نصر: دستگاه‌های اجرائی نسبت به ارائه سرویس‌های مورد نیاز در SDI استان، اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، در راستای اجرای مصوبات شورای برنامه”ریزی و توسعه استان، اولین جلسه گروه کاری راهبری زیرساخت اطلاعات مکانی "SDI" استان با کارگروه "زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست" در سالن جلسات معاونت هماهنگی عمرانی استانداری برگزار شد. 

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه، با اشاره به الزامات قانونی و محدودیت”های موجود در بکارگیری اطلاعات مکانی توسط دستگاه”های اجرائی، اظهار کرد: تشکیل این گروه کاری، گامی اساسی در راستای اجرا و استفاده از زیرساخت اطلاعات مکانی استان می”شود.

در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه”ریزی آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر اهمیت موضوع زیرساخت”های اطلاعات مکانی در راستای تولید داده، گفت: با وجود این زیرساخت”ها، امکان پردازش و دسترسی به اقلام و لایه های اطلاعاتی توسط دستگاه”های اجرائی استان انجام می”گیرد. 

ابوالقاسم سلطانی یادآور شد: ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی استان، به صورت قانونی الزامی بوده و جزو نیازهای اساسی کارشناسی و مدیریتی استان محسوب می شود.  

وی با بیان این”که فرآیند ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی استان مسیری فازبندی شده خواهد بود، خاطرنشان کرد: هسته اولیه زیرساخت اطلاعات مکانی "SDI" استان براساس استانداردها، چارچوب و سطوح دسترسی مشخص، توسط دستگاه”های اجرائی تشکیل خواهد شد که ایجاد این زیرساخت سازمانی، گام اولیه در ایجاد SDI استان بوده و با همکاری تمامی دستگاه”های اجرائی در سطح استان تحقق می”یابد.  

گفتنی است؛ در این جلسه، آیین”نامه گروه کاری راهبری زیرساخت اطلاعات مکانی استان به تصویب رسیده و مقرر شد با استفاده از ژئوپورتال سازمان نقشه برداری و نیز امکانات سخت افزاری و ارتباطی موجود در مرکز داده استان که توسط اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات تامین می”شود، دستگاه”های اجرائی نسبت به ارائه سرویس”های مورد نیاز در SDI استان، اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

ارائه سرویس‌های موردنیاز برای زیر ساخت‌های اطلاعات مکانی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار