مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور؛

قطارهای فوق العاده مشهد – زنجان و برعکس راه اندازی شد

1398/08/02 - 14:38 - کد خبر: 4777 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه آهن منطقه شمال غرب کشور، از راه اندازی قطارهای فوق العاده مشهد- زنجان و برعکس خبرداد و گفت: این اقدام به مناسبت رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و ثامن الحجج حضرت امام رضا(ع) و افزایش سفر مردم این استان به مشهد مقدس راه‌اندازی شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، علی خدایی امروز در گفت و گویی افزود: با توجه به درخواست هیات مذهبی و مردم استان زنجان در خصوص راه اندازی قطارهای فوق العاده در روزهای پایانی ماه صفر به مشهد مقدس برای این مهم اقدام شد.

وی تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده از طرف راه آهن منطقه شمال غرب، موافقت و مساعدت مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران راه اندازی قطارهای فوق العاده در مسیر مشهد - زنجان و بالعکس محقق شد.

مدیر کل راه آهن منطقه شمال غرب کشور گفت: این قطار فوق العاده با ظرفیت یک هزار و 600  است که یک رام از  این قطارها  فردا جمعه ( سوم آبان)  ساعت17:15  از زنجان حرکت  می کند.

خدایی اظهارداشت: زمان برگشت همین قطار با تعداد مسافران بیان شده 14:25 پنجشنبه ( 9 آبان) نیز از مشهد به زنجان خواهد بود.

به گفته وی، کل ظرفیت (رفت و برگشت) قطار فوق العاده زنجان - مشهد 800 نفر می باشد.

مدیر کل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: علاوه بر این قطار، در قطارهای روزانه زنجان ‰ مشهد (رجا) نیز  دوم و سوم آبان با ظرفیت 400 نفر برای رفت  فعال است.

خدایی ادامه داد: در روزهای هشتم و نهم آبان ماه نیز  با همین تعداد مسافر برای جابجایی از مشهد به زنجان پیش بینی شده است.

وی یادآوری کرد: برای رفت و برگشت زائران در روزهای سوگواری دهه آخر صفر، تعداد برای یک هزار و 600 نفر  ظرفیت ایجاد شده است .

مدیر کل راه آهن منطقه شمال غرب کشور گفت: این قطارهای علاوه بر قطارهای عادی و برنامه ای زنجان ‰ مشهد و بالعکس  است که روزانه از زنجان به مشهد دو رام  و از مشهد به زنجان دو رام  در حال تردد هستند.

بنا به این گزارش، راه آهن منطقه شمال غرب کشور مسافران مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان و میانه را پوشش می دهد.

راه آهن منطقه شمال غرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل 6 استان در ارتباط است.

انتهای پیام/

قطارهای فوق العاده مشهد – زنجان و برعکس راه اندازی شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار