استاندار اردبیل؛

تولید محصولات گلخانه‌ای در استان به ۵۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد

1400/04/29 - 11:11 - کد خبر: 47732 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار تن محصولات کشاورزی گلخانه‌ای در استان تولید می‌شود و در دوسال آینده با احداث گلخانه‌های جدید، مقدار تولیدات به ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز سه شنبه  به خبرنگار گفت:  استان اردبیل بویژه در منطقه مغان در حال گام های جهشی در تولیدات گلخانه ای است  و با توجه به اشتغالزا بودن این بخش  رونق و حمایت از آن در برنامه دولت است .
وی افزود: در چهار سال گذشته گلخانه‌های استان از ۱۲ هکتار به ۱۴۵ هکتار رسیده و این مهم با تلاش همه مسوولان استان  و سرمایه گذاران محقق شده است.

بهنامجو از افتتاح دو هزار و ۵۰۰ هکتار از شبکه آبیاری اراضی پایاب سد خداآفرین در منطقه مغان خبر داد و گفت: تلاش می شود ۴۵ هزار هکتار پایاب این سد به معنای واقعی به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه اجرای پایاب این سد مراحل آخر خود  را طی می‌کند گفت:  این پروژه از سال ۹۴ شروع شده و برای تکمیل آن بالغ بر هزار میلیارد نیاز است و تا پایان امسال واگذاری بالغ بر ۹۰ درصد آن انجام می شود.
به گزارش ایرنا ، دیروز با حضور  ویدئو کنفرانس رییس جمهوری  ۹۶ هکتار گلخانه در شهرک گلخانه‌ای شهرستان پارس‌آباد به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/
تولید محصولات گلخانه‌ای در استان به ۵۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار