رئیس سازمان نوسازی مدارس:

۱۵ هزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس کشور تصویب شده است

1400/04/28 - 20:51 - کد خبر: 47712 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تصویب بیش از ۱۵ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای نوسازی مدارس خبر داد و افزود: تا کنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است و امیدواریم در هفته های آینده پنج هزار میلیارد تومان دیگر تخصیص یابد.

به گزارش نصر، مهراله رخشانی مهر روز دوشنبه پس از نشستی با خیرین مدرسه ساز و بازدید از طرح های نوسازی آموزش و پرورش عجب شیر در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه با حمایت خیرین کارهای خوبی در این شهرستان انجام شده است، خاطرنشان کرد: بعضی از پروژه های مشارکتی باید از محل منابع در اختیار سازمان نوسازی مدارس کشور تکمیل شوند .
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بر این اساس برای تامین اعتبار پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد اعتبار تخصیص داده می شود .
وی همچنین از تصویب اعتبار مناسب برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس خبر داد و گفت: با توجه به بحث کرونا در مورد سرویس‌های بهداشتی مدارس هم بنا شد توجه ویژه‌ای شود .
رخشانی ادامه داد: عمده بحثی که امروز مطرح شد موضوع مشارکت خیرین در پروژه‌های مدرسه سازی عجب شیر بود که خوشبختانه در این یک سال اخیر اتفاقات خیلی خوبی در این بخش افتاده است و بنا شد که دولت هم سهم خود را در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیرساز در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت کند .
فرماندارشهرستان عجب شیر هم با اشاره به کلنگ زنی و عقد قراداد ۲۲ مدرسه خیرساز در این شهرستان در سال گذشته، افزود: حرکت مهمی که در حوزه آموزش و پرورش شهرستان شروع شده، راه اندازی مجمع خیرین مدرسه ساز است.
عادل اصغرپور با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای به کارگیری و جلب مشارکت خیرین در امر خداپسندانه مدرسه سازی گفت: همکاری و همراهی تمامی ادارات شهرستان در شروع عملیات عمرانی و عملیاتی این طرح ها قابل تقدیر است و تلاش خواهیم کرد تمام مدارس را مقاوم سازی کنیم.
وی اظهار داشت: در شهرستان عجب شیر ۷۰ مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی دارد که برای برطرف کردن آن نیازمند همت خیرین مدرسه‌ساز هستیم.  
فرماندار شهرستان عجب شیر افزود: ادامه طرح مدرسه پروین اعتصامی، احداث پژوهشسرا و تخریب و بازسازی مدرسه خدیجه کبری در روستای خضرلو به همراهی مسئولان کشوری و استانی جهت تخصیص اعتبار نیاز دارد.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه بر ضرورت مقاوم سازی مدارس عجب شیر تاکید کرد و گفت: مدارس شهرستان عجب شیر باید مورد توجه خاص مسوولان کشوری و استانی قرار بگیرد .
علی علیزاده از تخصیص کامل اعتبار برای مدارس مشارکتی خیرساز خبر داد و گفت: با پیگری ها لازم و همراهی مسوولان کمبود فضای آموزشی شهرستان به زودی برطرف می شود .
وی همچنین بر توجه به تجهیزات آموزشی و حل مشکلات سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس عجب شیر تاکید کرد.
انتهای پیام/
 ۱۵ هزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس کشور تصویب شده است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار