‌نماینده تبریز در مجلس تشریح کرد:

آخرین وضعیت پرونده‌ی حادثه‌ی قطار تبریز- مشهد ‌

1398/08/02 - 14:14 - کد خبر: 4770 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تاکنون هیچ فردی در حادثه‌ی قطار تبریز – مشهد مجازات نشده است، مدعی شد که ‌قوه‌ی قضاییه بعد از گذشت سه سال، در رابطه با حادثه‌ی قطار تبریز – مشهد هنوز هیچ رایی صادر نکرده است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، احمدعلیرضا بیگی در گفت”وگویی در خصوص آخرین وضعیت پرونده”ی حادثه”ی قطار تبریز- مشهد، اظهار کرد: زمانی که چنین مصیبتی رخ می”دهد فارغ از مواضع سیاسی، از نماینده”ی مردم انتظار می”رود نسبت به احقاق حق و حقوق و جلوگیری از ضایع نشدن حق مردم اقدام کند، متاسفانه این حادثه”ای ناگوار در نتیجه”ی سوء مدیریت برخی افراد رخ داد.

وی هم”چنین با بیان این ادعا که ما شاهد بودیم که وزیر راه” برای راه اندازی سامانه”ای جهت ارتقای سیستم ایمنی قطارها قول داد، افزود: براساس این سامانه اگر راننده”ی قطاری دچار حادثه می”شد قطار باید به طور اتوماتیک می”توانست به مقصد برسد ولی متاسفانه حتی این سامانه وجود خارجی نداشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ”با بیان این”که ۵۰ نفر از شهروندان ما در حادثه”ی تلخ قطار تبریز- مشهد جان خود را از دست دادند، گفت: قطاری با  هزار تُن بار و ۸۰۰ مسافر با سرعت ۱۵۰ کیلومتر سرعت به قطاری برخورد کرد که از شب گذشته در مسیر راه آهن توقف کرده بود، در هیچ کشوری نمی”توان شاهد چنین سهل انگاری شد.

وی با نفی آن چه تاثیر قبیله”گرایی بر تصمیم”گیری”ها خواند، گفت: همواره تلاش کردند این حادثه را به فراموشی بسپارند؛ در حالی که در حادثه”ای مانند آتش سوزی برج پلاسکو لحظه به لحظه”ی حادثه در اکثر شبکه”های تلویزیون پخش می”شد.

بیگی افزود: شهردار تهران و وزیر کشور علل حادثه”ی پلاسکو و فوت افراد را در مجلس شورای اسلامی توضیح دادند، حتی گروه حقیقت یاب تشکیل شده از روسای دانشگاه”های ملی کشور برای بررسی و واکاوی این حادثه ایجاد شد. نوع برخورد با حادثه”ی قطار بسیار متفاوت از حادثه”ی پلاسکو بود، بعد از حادثه”ی پلاسکو عزای عمومی در کشور اعلام شد ولی در حالی که هیچ واکنشی در حادثه”ی قطار وجود نداشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس” ادامه داد: بعد از وقوع حادثه”ی قطار، استیضاح وزیر راه در رابطه با حادثه”ی قطار تبریز ‰ مشهد سه ماه طول کشید، و ما زمانی موفق شدیم که آقای آخوندی را در مجلس برای توضیح علل حادثه در مجلس مشاهده کنیم که هفته”ی قبل آن، آقای رفسنجانی دارفانی را وداع گفته بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این”که استیضاح آخوندی در مجلس جزو وظایف اولیه”ی نمایندگان بود، گفت: بنده پشت تریبون مجلس در مورد آقای آخوندی و تمامی سوءمدیریت”هایی که در این قضیه رخ داده بود، توضیح دادم اما زمانی که رئیس مجلس از نمایندگان در رابطه با کفایت وزیر برای ادامه”ی مسئولیتش سوال پرسید، متاسفانه با چشم پوشی اجازه داده شد که مقصر اصلی این حادثه به مسئولیت خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: پورسید آقایی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تنها فردی بود که در این قضیه، خود را سپر بلا و قربانی کرد تا وزیر از این آسیب محفوظ بماند.

”نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه”ی تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی و فوت دانشجویان در تهران، گفت: در حوادثی مانند تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی طی شش ماه گزارش آن در صحن علنی مجلس مطرح شد و مقصران آن به خوبی شناسایی و موضع دستگاه قضاییه نیز اجرا شد ولی در حادثه”ی بزرگ قطار تبریز ‰ مشهد، این گونه برخورد نشد.

”وی بیان کرد: طی بازدیدی که با خانواده”های حادثه”ی قطار داشتم، هر کدام از این افراد سرنوشتی برای بازگو کردن دارند، هنوز اثری از جنازه”ی چند نفر از فوت شدگان این حادثه نیست، مادر یکی از این افراد از من تکه”ای از جنازه”ی فرزندش را می”خواهد تا هر هفته بر سر مزار او برود تا دل او با مزار فرزندش تسکین پیدا کند.

بیگی تاکید کرد: نمایندگان مردم که امانت دار مردم هستند باید جوابگو باشند که در رابطه با حق و عدالت خواهی چه اقدامی کرده”اند.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت پرونده‌ی حادثه‌ی قطار تبریز- مشهد ‌ نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار