معاون استاندار مطرح کرد:

آثار خلاق هنرمندان آذربایجان‌ شرقی آماده نمایش در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران-اصفهان

1400/04/28 - 14:02 - کد خبر: 47694 نسخه چاپی

نصر: معاون اموراقتصادی استانداری آذربایجان شرقی از آمادگی همه‌جانبه و نمایش آثار خلاق هنرمندان استان در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران-اصفهان خبر داد.

به گزارش نصر، علی جهانگیری در جلسه هماهنگی حضور در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران-اصفهان گفت: به دنبال برگزاری جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران-اصفهان فرصتی مغتنم برای تعامل فرهنگ‌ها و هنرهای اصیل مناطق مختلف کشور ایجاد خواهد شد که آذربایجان شرقی به سبب دارا بودن ظرفیت غنی در حوزه صنایع‌دستی با آمادگی کامل در این جشنواره حضور خواهد یافت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این جشنواره در سه بخش مجزا به ارزیابی آثار هنری خواهد پرداخت، لازم است تا شرکت در این جشنواره مورد توجه ویژه هنرمندان استان قرار گیرد.
دبیر تبریز شهر جهانی فرش دستبافت در ادامه گفت: با توجه به اینکه پیرامون این جشنواره، اجلاس شهرهای ملی و جهانی کشور نیز برگزار خواهد شد، لذا به معرفی ویژه تمامی عناصر فرش اصیل دستبافت تبریز خواهیم پرداخت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از آمادگی کامل استان برای حضور در این جشنواره خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت کثیر هنرمندان خلاق و دارای نشان ملی مرغوبیت و یونسکو و همچنین دارا بودن دو شهر ملی صنایع‌دستی اهر و اسکو در استان، حضوری قدرتمند برای معرفی جامع هنرهای دستی و سنتی استان خواهیم داشت.
به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده ادامه داد: تاکنون قریب به ۲۰۰ هنرمند استان برای حضور در بخش‌های مختلف این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که این آمار تا پایان مهلت ثبت‌نام که اوایل مردادماه خواهد بود، افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/
 آثار خلاق هنرمندان آذربایجان‌ شرقی آماده نمایش در جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران-اصفهان خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار