با ارسال نامه به رئیس جمهور منتخب؛

بسیج اساتید جهت همکاری با دولت سیزدهم اعلام آمادگی کرد

1400/04/28 - 11:22 - کد خبر: 47675 نسخه چاپی

نصر: نهضت استادی بسیج طی نامه‌ای به رئیس جمهور منتخب هر گونه کمک علمی، فکری، مشورتی و تخصصی به دولت مردمی و انقلابی را وظیفه شرعی و قانونی خویش دانست و جهت همکاری با دولت سیزدهم اعلام آمادگی کرد.

به گزارش نصر، نهضت استادی بسیج طی نامه‌ای سرگشاده به آیت الله رئیسی رئیس جمهور منتخب ملت ایران نوشت: نهضت استادی بسیج با پشتوانه بیش از ۵۰ هزار عضو هیأت علمی و مدرس، هزار و اندی کانون دانشگاهی در سراسر کشور، شصت و یک اندیشکده و گروه‌های حل المسائلی، شبکه ملی و استانی قدرت نرم، گروه‌های رصد و پایش، بانک نخبگانی سرمایه انسانی و… هر گونه کمک علمی، فکری، مشورتی و تخصصی به دولت مردمی و انقلابی را وظیفه شرعی و قانونی خویش دانسته و جهت همکاری با دولت سیزدهم در زمینه‌های؛ شناسایی نقاط آسیب پذیر کشور توسط گروه‌های حل المسائلی و اندیشکده های سراسر کشور، گفتمان سازی جهت ایجاد بستر مناسب برای برنامه‌های دولت جنابعالی از طریق شبکه قدرت نرم، نظارت دواطلبانه بر حکمرانی اجرایی در تمام رده‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی، بررسی مشکلات و استخراج راه حل های کاربردی بنابه پیشنهاد مجموعه‌های دولتی در سراسر کشور، احصاء مطالبات مردمی و انعکاس آنها به دولت، کمک علمی، تخصصی، مشاوره‌ای و فکری به دولت در موضوعات مختلف من جمله شناسایی، پیشنهاد و ارزیابی کارگزاران و دولتمردان و… اعلام آمادگی می‌نماید.
متن این نامه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حضور ارجمند حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی (دام عزه)
رئیس جمهور محبوب و منتخب ملت ایران
سلام علیکم
با صلوات بر محمد و آل محمد و عرض تبریک حماسه بزرگ ملت ایران و حسن اعتماد مردم عزیز کشورمان به جنابعالی و آرزوی توفیق برای دولت سیزدهم جهت تحقق آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی، اهداف بلند شهیدان والا مقام بویژه حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، احتراماً با عنایت به حساسیت شرایط و رسالت تاریخی جنابعالی جهت احیای سرمایه اجتماعی و بازگرداندن اعتماد مردم از طریق افزایش کارآمدی نظام اسلامی، نهضت استادی بسیج ضمن اعلام هر گونه آمادگی برای کمک به دولت سیزدهم به استحضار می‌رساند:
همانطور که جریان تحریم و تحریف در مقطع برگزاری انتخابات همه مساعی و تلاش خویش را بکار گرفت تا از حضور مردم در پای صندوق‌های رأی جلوگیری به عمل آورد، بعد از ناکامی و مشاهده حماسه ملت، کلیه ظرفیت‌های رسانه‌ای خویش را در راستای تحریم تحلیل واقعی این رویداد مهم بکار گرفته است. تا جایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «تنها تحلیل گرانی که چشم شأن به این انتخابات بود، می‌فهمند چه اتفاق افتاده است.»
موحدان و مؤمنان واقعی انتخابات ۱۴۰۰ را لبیک حق در استجابت دعاهای خالصانه‌ای ارزیابی کردند که از درگاه ایزد منان درخواست می‌کردند تا خدای سبحان دل‌های مردم را به سوی آنچه خیر و صلاح شأن است، هدایت فرماید. تحلیل‌گران سیاسی هوشمند و بیداردل انتخابات ۱۴۰۰ را «انقلاب سوم» مردم ایران نامیدند که بدنبال انقلاب اول و دوم در قیام علیه نماد وابستگی و کانون وابسته ساز، علیه تفکر ضد استقلالی وابسته به غرب در ایران صورت گرفت تا آغازی بر افول اندیشه غربگرایی در ایران اسلامی را رقم بزنند.
از این منظر انتخابات ۱۴۰۰ محل منازعه و رویارویی دو تفکر «ما می‌توانیم و ما نمی توانیم» بود که به صورت آشکار در تمام مراحل انتخابات ادامه داشت و در جریان مناظره‌ها به وضوح نمایان بود. خوشبختانه ملت ایران با اقبال به جنابعالی به عنوان مدافع تفکر ما می‌توانیم، افق جدیدی را فراروی کشور گشودند که امید است دولت جنابعالی بتواند با کارآمدی و پاسخ به نیازهای جامعه، قابلیت‌های جدیدی از اسلام فقاهتی و فقه اسلامی را در برابر توسعه گرایان عدالت ستیز و عدالت خواهان ولایت گریز قرار دهد.
در حالی ملت ایران تفکر غربگرای ما نمی‌توانیم را مغلوبه کرد که همه جریان‌های لیبرال – سکولار، التقاطیون چپگرا و راستگرا، تجزیه طلبان، قومیت گرایان، مشروطه خواهان، سلطنت طلب‌ها، جمهوری خواهان، آنارشیست‌ها، ملی - مذهبی‌ها و ابرجریان های رسانه‌ای غرب، فضای مجازی، غول‌های بزرگ فساد و سرمایه به حمایت تبلیغی و مالی از این جریان روی آورده و سرمایه گذاری زیادی کرده بودند.
ملت ایران پیروز بزرگ انتخابات ۱۴۰۰ شد که توانست به جبهه تحریم‌های فلج کننده غربی نشان دهد که فشار زانوی غرب بر گلوی ایرانیان ممکن است نفس شأن را تنگ کند اما ایمان و بصیرت شأن را هرگز و ملتی که بنا دارد تا آخرین نفس پای انقلاب و اسلامش بایستد، با این فشارها راه را گم نمی‌کند. مردم ایران در حالی حضور حماسی خود در پای صندوق رأی را به رخ جهانیان کشیدند که روزهای آنچنان دشواری را پشت سر نهادند که همه جریان‌های برانداز داخلی و خارجی و کلیه بدخواهان اسلام و مردم مسلمان ایران با این تصور که دیگر شاهد حمایت ملت ایران از نظام اسلامی نخواهند بود، منتظر بودند نتیجه سال‌ها تلاش خویش در کارشکنی و تحمیل ناکارآمدی به نظام ولایی را ببینند و گسست مردم و نظام را به جشن بنشینند. اینها بر این تصور بودند که فشار تحریم‌های فلج کننده از بیرون و برنامه‌های پیچیده آنها از داخل ملت ایران را به جایی رسانیده که حاضر به دفاع از نظام اسلامی نخواهد بود.
اما مردم با بصیرت ایران آمدند و انتخابات متفاوتی را رقم زدند که هم به لحاظ کمی حماسه شد و هم به لحاظ کیفی، دولتی متمایز از گذشته را انتخاب کردند. دولتی کارآمد و توانا با رویکردی انقلابی و مردمی که اثبات تفاوت‌هایش با گذشتگان در گرو تدابیر و برنامه‌های جنابعالی است.
بله آقای رئیس جمهور! مردم ایران امتحان خود را به خوبی پشت سر گذاشتند و ثابت کردند در سایه فضاسازی دشمن امیدشان را از دست نداده‌اند و همچنان امیدوارند و خوش بین به آینده منتظر هستند تا مهمترین جلوه تمایز انتخابات در روی کارآمدن دولتی متفاوت به لحاظ کارآمدی و توانایی را مشاهده کنند.
ملت ایران با انتخاب جنابعالی وظیفه خطیر خویش را انجام داده و اینک حتی کسانی که در انتخابات شرکت نکردند، نگاه شأن به دستان شما در انتخاب دولتمردان و مدیران اجرایی کشور می‌باشد. چراکه انتظارشان حضور دولتی با شاخصه‌هایی در تراز انقلاب اسلامی است.
قاطعیت در عین درایت، سیاست ورزی در عین اخلاق مداری، مردم دار و محرومیت زدا، پاکدست و فسادستیز، پرکار و خستگی ناپذیر، استکبار ستیز و سازش ناپذیر، شفاف و صادق با مردم، انقلابی در گفتمان و اعلام مواضع و… از جمله ویژگی‌های دولتی است که می‌تواند انشا الله تعالی در بهبود سطح معیشت مردم، کاهش مشکلات کشور، رونق تولید، افزایش امید جوانان و… گام بلندی بردارید. امر مهمی که نیازمند شناسایی سرمایه انسانی شایسته و انتخاب کارگزارانی لایق در فضایی عقلانی و مبسوط الید و بدور از هر گونه فشار و سهم خواهی عملی می‌باشد.
در خاتم نهضت استادی بسیج با پشتوانه بیش از ۵۰ هزار عضو هیأت علمی و مدرس، هزار و اندی کانون دانشگاهی در سراسر کشور، شصت و یک اندیشکده و گروه‌های حل المسائلی، شبکه ملی و استانی قدرت نرم، گروههای رصد و پایش، بانک نخبگانی سرمایه انسانی و… هر گونه کمک علمی، فکری، مشورتی و تخصصی به دولت مردمی و انقلابی را وظیفه شرعی و قانونی خویش دانسته و جهت همکاری با دولت سیزدهم در زمینه‌های؛ شناسایی نقاط آسیب پذیر کشور توسط گروه‌های حل المسائلی و اندیشکده های سراسر کشور، گفتمان سازی جهت ایجاد بستر مناسب برای برنامه‌های دولت جنابعالی از طریق شبکه قدرت نرم، نظارت دواطلبانه بر حکمرانی اجرایی در تمام رده‌ها و اقدامات دستگاه‌های اجرایی، بررسی مشکلات و استخراجراه حل های کاربردی بنابه پیشنهاد مجموعه‌های دولتی در سراسر کشور، احصاء مطالبات مردمی و انعکاس آنها به دولت، کمک علمی، تخصصی، مشاوره‌ای و فکری به دولت در موضوعات مختلف من جمله شناسایی، پیشنهاد و ارزیابی کارگزاران و دولتمردان و… اعلام آمادگی می‌نماید.
به امید آنکه گامی کوچک در مسیر شتابان به سوی اهداف بیانیه گام دوم خاصه تحقق تمدن نوین اسلامی به حساب آید.
دوام توفیقات جنابعالی را از درگاه ایزد منان خواهانیم
تیرماه ۱۴۰۰
نهضت استادی بسیج
انتهای پیام/
بسیج اساتید جهت همکاری با دولت سیزدهم اعلام آمادگی کرد خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار