خبر/

۱۲ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در آذربایجان شرقی تصویب شد

1400/04/28 - 10:50 - کد خبر: 47672 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی از تصویب تعداد ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری با اشاره به برگزاری جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، افزود: در این جلسه با توجه به ارائه ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری زیرساخت گردشگری، پس از بررسی‌های تخصصی توسط اعضای کمیته فنی سرمایه‌گذاری، ۱۲ طرح ارائه شده به تصویب رسید.
وی اظهار داشت: از میان ۱۲ طرح مصوب در این جلسه دو مورد به احداث هتل، دو مورد بوم گردی، یک مورد هتل‌آپارتمان و ۷ مورد به احداث مجتمع گردشگری اختصاص یافته است.
حمزه زاده اضافه کرد: طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری استان در شهرستان‌های تبریز، کلیبر، مرند، شبستر، سراب و مراغه پس از طی مراحل لازم، مراحل اجرایی خود را آغاز خواهند کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی به استان گفت: در جریان این سفر چندین پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری‌ در بخش‌های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری افتتاح شد و  نکته جالب این است که علی‌رغم سایر بخش‌ها و قسمت‌هایی که تحت تاثیر شرایط کرونایی قرار گرفته‌اند، بحث جذب سرمایه‌گذار در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری خوشبختانه تاثیر منفی آن‌چنانی ندیده ‌است.
وی ادامه داد: همچنین در جریان بازدید آقای وزیر، دستور آغاز بررسی ثبت جهانی مزار شیخ شهاب الدین اهری صادر شد و طبق قراردادی که با پژوهشگاه بستیم، اکنون درحال تعیین عرصه حریم و لایه نگاری هستیم.
انتهای پیام/
۱۲ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری در آذربایجان شرقی تصویب شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار