خبر/

از افزایش قیمت طلا خبری نیست

1398/08/02 - 13:47 - کد خبر: 4766 نسخه چاپی

نصر: قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران منتظر تحولات تازه درباره بریگزیت و مناقشات تجاری میان آمریکا و چینی بودند، حرکت چندانی نداشت و ثابت ماند.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۴۹۲ دلار و ۳۴ سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و ۱۴۹۵ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، طلا در کف قیمت اخیر خود تحکیم می&undefined;شود و با فرض انجام توافق&undefined;های تجاری کوچک میان آمریکا و چین، احتمالا حرکت بعدی قیمت طلا کاهشی خواهد بود. وی در ادامه افزود: اگر طلا به پایین ۱۴۶۰ دلار سقوط کند، فروش گسترده در بازار آغاز می&undefined;شود.

جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان به بازارهای مالی ضربه زده و اکثر بانک&undefined;های مرکزی بزرگ جهان را وادار کرده است امسال به کاهش نرخ&undefined;های بهره مبادرت کنند. این دو کشور در مناقشه ۱۵ ماهه روی میلیاردها دلار صادرات یکدیگر تعرفه سنگین وضع کرده&undefined;اند که نگرانی&undefined;ها نسبت به رکود جهانی را برانگیخته و باعث رشد بیش از ۱۶ درصدی قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون شده است.

طلا یک دارایی امن به شمار می&undefined;رود و در شرایط بی&undefined;ثباتی اقتصادی و سیاسی، به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می&undefined;شود.

اعضای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه تصمیم گیری درباره تمدید مهلت انگلیس به مدت سه ماه دیگر برای خروج از اتحادیه اروپا را به تاخیر انداختند و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: اگر این مهلت تا پایان ژانویه به تاخیر بیافتد، وی تا کریسمس خواستار برگزاری انتخابات خواهد شد.

براساس گزارش رویترز، فعالان بازار منتظر آمار بخش تولید آمریکا و اروپا برای ارزیابی سلامت اقتصاد جهان و نشست بانک مرکزی اروپا هستند که انتظار می&undefined;رود در آخرین نشست ماریو دراگی به عنوان رییس بانک مرکزی، تغییری در سیاست پولی صورت ندهد.

سرمایه&undefined;گذاران همچنین منتظر نشست بانک مرکزی آمریکا در پایان ماه میلادی جاری هستند تا به ارزیابی جهت سیاست پولی این کشور بپردازند. معاملات صندوق فدرال نشان داد که معامله&undefined;گران احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ&undefined;های بهره در نشست سیاست&undefined;گذاری ماه جاری بانک مرکزی آمریکا را ۹۱.۴ درصد برآورد کرده&undefined;اند.

اکثر بازارهای سهام آسیا صعود کردند با این حال نگرانی نسبت به بریگزیت و جنگ تجاری آمریکا و چینی مانع خوش بینی کلی سرمایه&undefined;گذاران شده است.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه&undefined;گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز چهارشنبه ۰.۱۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۱۸.۴۸ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و ۱۷ دلار و ۵۶ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۹۲۲ دلار و ۶۵ سنت بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۷۵۲ دلار و ۶۳ سنت رسید.

انتهای پیام/

از افزایش قیمت طلا خبری نیست نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار