رییس کل دادگستری استان؛

روزانه ۳۰ هزار نفر به مراجع قضائی آذربایجان‌شرقی مراجعه می‌کنند

1400/04/27 - 16:12 - کد خبر: 47639 نسخه چاپی

نصر: رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: روزانه به طور متوسط بالغ بر ۳۰ هزار نفر از مردم این استان به مراجع و دوایر قضایی و دادگستری مراجعه می‌کنند.

به گزارش نصر، موسی خلیل اللهی روز یکشنبه در نشست مشترک با اعضای مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، تکریم ارباب رجوع را جزو اولویت های مهم و محوری دادگستری استان برشمرد و افزود: از مجموع مراجعین به دادگستری استان بیش از ۲۰ هزار نفر  به شهرستان تبریز و بقیه به سایر شهرستان های استان اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه از لحاظ توفیق در پیشگیری از وقوع جرم طبق آخرین آمارهای قوه قضائیه، آذربایجان شرقی جزو پنج استان برتر کشور است، اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی ریاست قوه قضائیه مبنی بر تکریم ارباب رجوع اقداماتی در سطح استان انجام شده که همراه با توفیق بوده است. 
خلیل اللهی ادامه داد: دوره جدید از سوی ریاست قوه قضائیه به عنوان دوره تحول قضایی و تعالی نامگذاری شده و بر ادامه برنامه تحول قضایی و تکریم ارباب رجوع تاکید شده است.
وی با بیان اینکه از اقدامات موثر در تکریم ارباب رجوع می توان به سیستم راه اندازی نوبت دهی الکترونیکی اشاره کرد، گفت: در همین راستا به منظور تکریم ارباب رجوع ضمن بازدیدهای سرزده از مجتمع های قضایی در استان ملاقات های عمومی مستمر مسئولان قضایی به صورت چهره به چهره با مردم برای بررسی مشکلات قضایی برگزار می شود.
خلیل اللهی اضافه کرد: به منظور تکریم ارباب رجوع و همکاران اداری و قضایی و رسیدگی سریع تر به مشکلات قضایی مردم در نقاط مختلف استان مجتمع های قضایی احداث شده است. 
وی با ارایه گزارشی از عملکرد دادگستری آذربایجان شرقی، یادآور شد: از حیث صلح و سازش با برنامه ریزی های انجام شده در سه ماهه اول سال جاری با ۴۴ درصد افزایش در صلح و سازش دادگستری استان رتبه پنج کشوری حاصل شده است.
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه میزان پرونده های ورودی به دستگاه قضایی آذربایجان شرقی استان در سال ۹۸ به میزان ۶۴۰ هزار و در سال ۹۹ حدود ۷۱۰  هزار پرونده بود، افزود: به لحاظ پرونده های مختومه شده ۶۴۰ هزار پرونده در سال ۹۸ و ۷۱۰ هزار پرونده در سال ۹۹ مختومه شده است و به طور کلی میزان پرونده های ورودی به دادگستری استان ۳۶ درصد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته است.
خلیل اللهی ادامه داد: پارسال با وجود شیوع بیماری کرونا و وضع حاکم بر جامعه به دلیل بیماری و مصوبه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر فعالیت یک دوم و یک سوم ادارات و سازمان های کشور، دستگاه قضایی استان به دلیل نوع کار قضایی و به این دلیل که کار قضایی تعطیل نشود با تمام ظرفیت کار کرده و میزان کارکرد دستگاه قضایی استان نسبت به سال های دیگر بیشتر بوده است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه سال گذشته ۶۰ درصد پرسنل دستگاه قضایی آذربایجان شرقی مبتلا به کرونا شده و ۱۲ نفر نیز شامل قاضی، کارمند و عضو شورا فوت کرده اند.
انتهای پیام/
روزانه ۳۰ هزار نفر به مراجع قضائی آذربایجان‌شرقی مراجعه می‌کنند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار