بهبودی خبر داد:

امضای تفاهم نامه 25 میلیارد تومانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با صدا و سیما

1400/04/27 - 09:14 - کد خبر: 47587 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از امضای تفاهم نامه ۲۵ میلیارد تومانی این سازمان با صدا و سیمای مرکز استان در جهت ارتقای سیستم نودال و پخش HD سیما خبر داد.

به گزارش نصر، داود بهبودی در حاشیه سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال ۱۴۰۰، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در جلسه امروز گزارشی از پیشرفت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و صنایع و معادن استان در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ ارائه شد. 
وی افزود: نارسایی‌ها و موانعی که برخی از پروژه‌ها در پیشرفت داشتند، مطرح و بررسی شده و استاندار هم دستورات لازم را برای پیگیری جدی تر این پروژه‌ها و رفع موانع آن‌ها را صادر کرد.
وی خاطرنشان کرد: در ادامه گزارشی در خصوص عملکرد شورای برنامه ریزی در طی سال گذشته و مصوباتی که نهایی و عملیاتی شدند نیز  ارائه شد.
پایان تیرماه آخرین مهلت جذب اعتبارات باقی مانده سال ۹۹
بهبودی، پایان تیرماه را آخرین مهلت جذب اعتبارات و اسناد سال ۱۳۹۹ خواند و تشریح کرد: از حدود ۵۸۰ میلیارد اسنادی که در دست اقدام بود، ۵۲۰ میلیارد تومان جذب شده و در روزهای آخر نیز باید نهایت تلاش خود را برای جذب حداکثری این منابع به کار گیریم.
وی اظهار کرد: به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کردیم که جذب منابع اسناد را سرعت بخشند تا این اعتبارات برگشت نداشته باشند و در خصوص آیین نامه‌های جدید تصویب و تائید پروژه‌های اعتبارات دولتی که مصوبه کمسیون ماده ۲۳ را نیاز دارد، بر مطالعات مورد نیاز اولیه تاکید شد.
وی به طرح‌های جهش تولید استان نیز اشاره کرد و افزود: : در بخش کشاورزی ۱۸ طرح داریم که ۱۱ مورد آن در دست اجرا بوده و بخش عمده‌ای از این طرح‌ها از تسهیلات بانکی در قالب سرمایه ثابت یا سرمایه در گردش با یارانه سود بهره می‌برند و پیشرفت مطلوبی نیز دارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در بخش گردشگری نیز چهار پروژه دولتی داریم که منابع همه آن‌ها جذب و تامین شده است؛ از این تعداد دو مورد بهره برداری شده و دو مورد نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ هم‌چنین در این حوزه هفت طرح توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود که بخشی تسهیلات مورد نظر را دریافت کرده اما بخشی از پروژه‌ها در دریافت تسهیلات به مشکل بانکی برخورده‌اند که استاندار تاکید کردند این مسائل پیگیری و رفع شود.
وی یادآور شد: در بخش صنعت و معدن نیز  ۱۲ پروژه داریم که پیگیری می‌شوند.
وی گفت: در جلسه امروز هم‌چنین گزارش عناوین اولویت دار پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی سال جاری که از محل یک درصد اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرایی تامین می‌شود و دارای مصوبه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری است، با ۲۰ محور اولویت دار تصویب شد که وارد مرحله فراخوان می‌شود.
بهبودی با اشاره به عقد تفاهم نامه با سازمان صدا و سیما، تصریح کرد: خوشبختانه واحد سیار جدید صدا و سیما که دارای ۱۰ دوربین است با اقدام مشترک استان و سازمان صدا و سیما در حال آماده شدن نهایی و بهره برداری است؛ امروز هم در راستای این تجربه موفق تفاهم نامه جدیدی در خصوص ارتقای سیستم نودال و پخش HD به حجم ۲۵ میلیارد تومان امضا شد که امیدورایم بتواند در ارتقای کیفیت واحد پخش سیما به استان کمک کند.
به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، وی گفت: از این رقم ۵۰ درصد از طریق منابع  خود سازمان صدا و سیما و ۵۰ درصد نیز توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین خواهد شد.
انتهای پیام/
امضای تفاهم نامه 25 میلیارد تومانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی با صدا و سیما نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار