خبر/

اردبیل قهرمان دومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب شد

1400/04/26 - 15:19 - کد خبر: 47572 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیات سوارکاری استان اردبیل گفت: این استان قهرمان دومین جشنواره سراسری و ملی زیبایی اسب اصیل عرب شد.

به گزارش نصر، بهاءالدین ایلخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: بر اساس تقویم سالانه فدراسیون سوارکاری کشورمان دومین جشنواره سراسری و ملی زیبایی اسب اصیل عرب رده (CIKHO) از روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه تا روز جمعه ۲۴ تیرماه به مدت سه روز در مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی اردبیل در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.
وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات با نام جام "الجی داریج" و با شرکت ۱۲۰ راس اسب از اقصی نقاط کشور برای معرفی زیباترین اسب اصیل عرب برگزار شد، اظهارکرد: ۳۵ اسب از استان اردبیل در این جشنواره شرکت کرده بود که ۲۵ اسب این استان موفق به کسب مقام شد و اردبیل توانست قهرمان این دوره از رقابت‌ها شود.
وی با بیان اینکه دومین جشنواره زیبایی اسب عرب در اردبیل را داورانی از کشورهای روسیه و بلژیک به همراه کنترل‌کنندگان فدراسیون سوارکاری کشورمان در چهار رده آیندگان، زیر یک سال‌، رده نریان و مادیان ارزیابی و قضاوت کردند، اضافه کرد: بر اساس رای داروان زیباترین و اسب برتر نیز از استان اردبیل انتخاب شد.
 او با اشاره به استقبال خوب شرکت‌کنندگان از این مسابقه بیان کرد: ۸۵ درصد استان‌های کشور در این جشنواره شرکت کردند.
رئیس هیات سوارکاری استان اردبیل ادامه داد: این جشنواره علاوه بر تقویم سالانه فدراسیون سوارکاری ایران در تقویم سالانه فدراسیون سوارکاری جهان نیز ثبت شده و در واقع یک مسابقه جهانی است.
ایلخانی با اشاره به برگزاری اولین دوره جشنواره زیبایی اسب عرب در اردبیل گفت: اولین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۴ در ورزشگاه علی دایی با شرکت ۱۲۰ اسب از ۱۴ استان کشورمان برگزار و در نهایت استان اردبیل مقام اول را کسب کرده بود.
وی علت برگزاری این جشنواره در مجموعه ورزشی تختی اردبیل را تعمیرات این ورزشگاه در شهریورماه عنوان کرد و افزود: با توجه به خرابی زمین چمن استادیوم تختی، بعد از برگزاری این رویداد ورزشی زمین چمن طبیعی ورزشگاه تختی جمع‌آوری و به جای آن چمن مصنوعی نصب خواهد شد.
وی اظهارکرد: به دنبال میزبانی شایسته اردبیل در اولین دوره جشنواره زیبایی اسب عرب و ثبت آن در تقویم سالیانه فدراسیون سوارکاری، برگزاری این مسابقه در اردبیل علاوه بر مورد تایید قرار گرفتن فدارسیون سوارکاری جهان در تقویم سالیانه فدراسیون جهانی ثبت و به نوعی اعتبار جهانی به این رویداد داده شد.
وی با تقدیر از حمایت‌های مسئولان عالی استان و متولیان ورزش بیان کرد: طبق تقویم رسمی فدراسیون سوارکاری کشورمان و فدارسیون سوارکاری جهان جشنواره زیبایی اسب اصیل عرب تیر ماه هر سال به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل های استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به میزبانی شایسته و برگزاری بدون نقص این جشنواره در اردبیل، رئیس فدارسیون سوارکاری کشورمان طی تماس تلفنی مراتب قدارنی خود را از مسئولان و متولیان ورزش استان و برگزارکنندگان این مسابقه ذکرکرد.
ایلخانی با اشاره به زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی استان اردبیل ادامه داد: میزبانی چنین مسابقاتی در این سطح علاوه بر رشد و ارتقای ورزش با جذب توریسم ورزشی باعث شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان و توسعه و رونق اقتصادی منطقه می شود.
رئیس هیات سوارکاری استان اردبیل ایجاد تعامل بین ورزشکاران و تولیدکنندگان اسب کشور، انتخاب تولیدات برتر و ورزشی این نژاد زیبا، احیا و پاسبانی از ذخایر و داشته‌های موجود و معرفی نژادهای بومی و محلی کشور و منطقه برای حضور در میادین کشوری و جهانی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.
انتهای پیام/
اردبیل قهرمان دومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار