نماینده ولی فقیه در استان خبر داد:

تحصیل ۳۵۰۰ طلبه در آذربایجان شرقی

1400/04/26 - 09:40 - کد خبر: 47536 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از تحصیل ۳۵۰۰ طلبه در استان خبر داد و گفت: ۱۴۵۶ طلبه در ۱۵ مدرسه دینی خواهران و ۱۹۳۸ طلبه برادر در ۱۹ مدرسه دینی برادران در سطح استان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم تکریم و معارفه مدیران حوزه علمیه خواهران و برادران استان، گفت: با تدابیر مدیریت‌های حوزه علمیه در طول دو سال اخیر، سه مدرسه به مدارس خواهران اضافه شده است.
وی با بیان این‌که شش مدرسه در حوزه برادران در تبریز مشغول به فعالیت هستند، افزود: ۱۱۶۳ طلبه در تبریز وجود دارند که حدود ۸۰۰ نفر از آن‌ها در سطح عالی هستند.
وی ادامه داد: ۷۷۵ نفر از طلبه‌ها در حوزه برادران در شهرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند که در سالجاری ۲۸۹ ثبت‌ نام از برادران انجام گرفته که نسبت به سال گذشته، رشد خوبی داشته است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نقش‌آفرینی جهادی مدیریت خواهران حوزه‌های علمیه در روزهای شیوع ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و گفت: حضور طلاب و مبلغین در آرامستان‌ها و تغسیل اموات کرونایی که مورد عنایت رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت، بخشی از اقدامات طلاب جهادی آذربایجان شرقی است.
وی ادامه داد: در روزهای آغازین شیوع این ویروس، خواهران شاغل داوطلب در مدیریت حوزه علمیه خواهران در ارتباط با تغسیل اموات کرونایی همکاری خوبی داشتند.
به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، وی به احیای مدرسه علمیه صادقیه نیز اشاره کرد و گفت: تمامی این اقدامات در سایه مدیریت هوشمندانه و علمی آیت‌الله اعرافی و مدیریت حوزه علمیه قم انجام شده است
انتهای پیام/
تحصیل ۳۵۰۰ طلبه در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار