فرماندار خبر داد:

کاهش ۱۵۱ درصدی آمار ازدواج در اسکو

1400/04/25 - 19:58 - کد خبر: 47518 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اسکو به کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در این شهرستان طی یک دهه اخیر اشاره کرد و افزود: متاسفانه آمار ازدواج در ۱۰ سال گذشته، ۱۵۱ درصد کاهش یافته و آمار طلاق هم در همین مدت ۲۴۵ درصد افزایش داشته است‌.

به گزارش نصر، بابک رضی منش در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان که با حضور مدیران کل ورزش و جوانان استان و امور اجتماعی استانداری برگزار شد، گفت؛ تلاش برای ایجاد جامعه خانواده محور و ایجاد نهصت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل امر ازدواج موفق و آسان و تشکیل خانواده از سیاست‌های کلان نظام است.
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده در تعالیم دینی، گفت: تغییرات و تحولات سریع جوامع در حوزه‌های مختلف، چالش‌های جدی پیش روی جوانان برای ازدواج و هم‌چنین تحلیل آمارهای سال‌های گذشته،  ضرورت توجه به موضوع ازدواج را دوچندان کرده است.
وی افزود: بر این اساس سند ازدواج و طلاق شهرستان با رویکرد حساس سازی جامعه و نهادهای تاثیرگذار نسبت به پیامدهای مثبت ازدواج آگاهانه و به موقع و عواقب منفی طلاق و ارائه راهکارهای پیشگیرانه تدوین شده است.
رضی منش اظهار کرد: سند ازدواج و طلاق شهرستان براساس تکالیف اسناد بالادستی از جمله سند ۲۰ ساله کشور، برنامه پنج ساله ششم توسعه، سیاست‌های کلی خانواده، سیاست‌های کلی جمعیت، مصوبات شورای عالی فرهنگی و مصوبات شورای اجتماعی کشور تدوین شده است.
وی افزود: این سند به عنوان یک نقشه راه تکالیف تمام دستگاه‌های اجرایی و نحوه همکاری تنگاتنگ سازمان‌های مردم نهاد را مشخص کرده و فرایندهای تصمیم سازی از طریق تحقیق و پژوهش و کار مطالعاتی میدانی را نیز فراهم کرده است.
وی با اشاره به روند کلی تدوین سند ازدواج و طلاق شهرستان، گفت: این سند در بخش اول به شناسایی مسائل، مشکلات، موانع و چالش‌های پیش رو در سطح شهرها و روستاهای شهرستان پرداخته و در بخش دیگری به تعیین اولویت‌ها اجرایی و در بخش آخر با بومی سازی و ارائه راهکارها، برنامه اقدام متناسب با مسئولیت دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد می‌پردازد.
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به این‌که سند ازدواج و طلاق شهرستان گامی در جهت افزایش و ترویج ازدواج پایدار و موفق و تلاشی برای کاهش طلاق در جامعه است، افزود: این سند تصویری شفاف از چالش‌های منطقه را در اختیار تصمیم گیران قرار داده و زمینه همکاری و هم افزایی تمامی دستگاه‌ها و نهادهای تاثیرگذار را فراهم می‌آورد.
انتهای پیام/
کاهش ۱۵۱ درصدی آمار ازدواج در اسکو خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار