امام جمعه تبریز:

هیئات حسینی در ایام عید غدیر مجلس عزاداری برگزار نکنند

1400/04/25 - 15:24 - کد خبر: 47512 نسخه چاپی

نصر: امام جمعه تبریز گفت: هیئات حسینی توجه کنند که در ایام عید غدیر و تا روز مباهله به هیچ وجه عزاداری محرم برگزار نکنند و همانند سالهای قبل در برگزاری جشن عید غدیر همکاری کنند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز در خصوص اهمیت عید غدیر اظهار کرد: این عید تنها حادثه تاریخی نبوده بلکه یک تفکر و نشانه ای برای تداوم نبوت و روز اتمام دین و اکمال نعمت است.
وی ادامه داد: غدیر نه تاریخ و جغرافیا و روایت، بلکه عید ولایت، سیاست و دخالت مردم در حکومت است. 
وی خطاب به مردم و مسئولین گفت: باید شهر را برای برگزاری جشن های عید غدیر با رعایت پروتکل های بهداشتی آماده کنید.

شورای نگهبان نهادی تاثیرگذار در نظام است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار کرد: شورای نگهبان که اخیرا بحثهای زیادی در خصوص این نهاد مطرح می‌شود، یک نهاد جدیدی نیست و در سایر کشورها نیز نهادی مشابه این وجود دارد.
وی ادامه داد: شیخ فضل الله نوری موضوع نظارت علما بر قوانین را پیشنهاد کرد که بعنوان اصل دوم متمم قانون اساسی تصویب و نظارت علما بر قوانین تصویب شد و مقرر شد که۲۰ نفر از علمای شیعه به مجلس معرفی شود تا مجلس پنج نفر از آنان را انتخاب کند و این هیات پنج نفره قوانین را قبل از تصویب توسط مجلس بررسی کند تا با قوانین شریعت تطبیق داشته باشد.
وی با بیان اینکه در دوران ستم‌شاهی  به این قانون عمل نشد، افزود: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی نظارت علما بر قوانین به‌صورت جدی مطرح شد و نویسندگان پیشنویس قانون اساسی جمهوری اسلامی که حتی غیر از علما افراد تحصیل‌کرده بودند، قانونی را بنام شورای نگهبان قانون اساسی تصویب کردند که بعدها به شورای نگهبان تغییر یافت و در ۲۶ تیر ۵۹ با حکم امام خمینی(ره) و انتصاب ۶ فقیه رسمیت یافت که این نهاد یک نهاد تاثیرگذار در نظام است.

اختلافات عربستان و امارات فرصت مناسبی برای تقویت جبهه مقاومت است
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به اختلافات دو کشور عربستان و امارات اشاره کرد و افزود: عربستان و امارات دل خوشی از هم ندارند اما وجود دو مانع بزرگ بنام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت موجب شد تا باهم متحد شده و مثلث عبری - عربی - غربی را شکل دهند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون این اتحادپوشالی در حال فروریختن است و هر دو خاندان حاکم در این دوکشور دچار اختلافات داخلی هستند و از طرفی از قدیم الایام بین کشورهای جنوب خلیج فارس از جمله امارات، کویت، قطر و عمان با عربستان رقابت دیرینه ای برای سیطره و حاکمیت بر کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود داشت که با قدرت عربستان امکان بروز نداشتند.
وی تاکید کرد: تشدید اختلافات تاریخی بین دو کشور برای سیادت بر حاشیه خلیج فارس و اختلاف بر  سر بازسازی روابط با قطر که رقیب بزرگی برای امارات است و همچنین ادامه  جنگ در یمن و نقشه های امارات برای تسلط بر باب المندب و خلیج عدن که خوشایند حجاز نیست و تحرکات سیاسی و اقتصادی امارات و سرمایه گذاری سنگین در بنادر مصر و تلاش های پنهان امارات در لبنان محورهای اختلاف این دو کشور است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: شرایط کنونی که حکایت از وجود اختلافات داخلی بین دو کشور عربستان و امارات دارد، وضعیت مناسبی را برای جبهه‌ی مقاومت به وجود آورده است و ضعف هریک از دوخاندان مزدور امریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی گامی برای تقویت مقاومت و قدمی به سمت  فروپاشی جبهه ارتجاع و زوال رژیم منحوس صهیونیستی خواهد بود.

خروج آمریکا از افغانستان کارامدی گفتمان مقاومت را نشان داد 
وی در ادامه سخنان خود به موضوع خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نیز اشاره کرد و گفت:آنچه که امریکایی ها هم اکنون در افعانستان انجام می‌دهند، نه خروج خودخواسته که اخراج ناخواسته و رهاورد مقاومت مردم افغانستان در برابر اشغالگران ناتو است و اخراج نظامیان امریکایی که بزدلانه و شبانه خارج شدند، بار دیگر کارامدی گزینه مقاومت را نشان داد.
وی ادامه داد: فرار امریکا از افغانستان سناریویی برای درهم ریختن انسجام داخلی افغانستان بود و آمریکا با این نوع خروج در صدد جبران شکست خود است که با اخراج آمریکایی ها صحنه سیاسی و عرصه عملیاتی افغانستان در دست دولت مرکزی،طالبان و داعش خواهد بود.
انتهای پیام/
هیئات حسینی در ایام عید غدیر مجلس عزاداری برگزار نکنند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار