هشدار جوی؛

احتمال تداوم وزش باد و باران سیل آسا در آذربایجان شرقی

1400/04/25 - 13:13 - کد خبر: 47503 نسخه چاپی

نصر: سامانه بارشی که دو روز قبل وارد آذربایجان شرقی شده است همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

به گزارش نصر، مرکز آذربایجان شرقی، اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار جوی اعلام کرد: رگبار باران و رعد و برق امروز و فردا مناطق مختلف استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و وزش شدید باد همه نواحی استان را فرا می‌گیرد.
همچنین احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، برخورد صاعقه و پرتاب و سقوط اشیاء و تابلو‌های تبلیغاتی وجود دارد، از این رو هم استانی نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی هم گفت: بر اساس این هشدارها، احتمال بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها بر اثر بارش‌های رگباری و رعدوبرق پیش بینی شده است که بر این اساس از مردم استان درخواست می کنیم که به هیچ وجه در حریم و بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتراق نکنند.
هنربر افزود: با توجه به وزش باد شدید، نباید در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و سازه‌های سبک و به خصوص زیر درختان توقف کرد؛ همچنین از صعود به ارتفاعات حتی کوهنوردان و افراد مجهز نیز باید اجتناب کرد.
کارشناسان جهاد کشاورزی استان نیز  توصیه کرده اند: گلخانه داران در این فصل که تغییرات دمایی به صورت ناگهانی اتفاق می افتد به کنترل سیستم های حرارتی و برودتی در گلخانه ها اقدام و ذخایر سوخت خود را کنترل کنند. 
بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب عصر دیروز جان یک پیرمرد اسکویی را گرفت و به راههای روستایی چند شهرستان خسارت زد.
انتهای پیام/
 احتمال تداوم وزش باد و باران سیل آسا در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار