نماینده مراغه در مجلس؛

وزارت نفت به احداث جایگاه سوخت‌گیری فرودگاه سهند کمک می‌کند

1400/04/23 - 15:51 - کد خبر: 47446 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر نفت گفت: آقای زنگنه در این دیدار قول داد که به ساخت جایگاه سوخت‌گیری فرودگاه سهند مساعدت کند.

به گزارش نصر، علی علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: در دیدار روز گذشته با وزیر نفت ضمن تاکید بر اهمیت ایجاد جایگاه  سوخت گیری فرودگاه سهند از او درخواست کردم تا از اختیارات خود در این زمینه استفاده کند؛ در این دیدار موضوع احداث ۲ جایگاه سوخت ال پی جی در مراغه و عجب شیر را نیز مطرح کردم. 
وی اضافه کرد: وزیر نفت در این دیدار با تاکید بر اینکه وزارت نفت همواره آماده اجرای پروژه‌ جایگاه سوخت گیری فرودگاه ها بوده است،  گفت که تا سال ۱۳۹۵ احداث این جایگاه ها بر عهده شرکت نفت بود، اما پس از آن، این ماموریت بر عهده شرکت زیرساخت وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت و اکنون نیز با توجه به کمبود منابع، وزارت راه از احداث جایگاه  های سوخت گیری ناتوان است.
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: وزیر نفت در این دیدار قول داد از محل منابع خارج از شمول در اختیار وزیر نفت، برای تامین بخشی از هزینه های احداث جایگاه سوخت گیری در فرودگاه سهند هزینه کند.
 وی ادامه داد: زنگنه درباره ساخت ۲ جایگاه ال پی جی در مراغه و عجب شیر نیز قول داد پس از تصویب نهایی آیین نامه اجرایی در هیات دولت، نسبت به احداث این ۲ جایگاه اقدام شود.
بنا به این گزارش،  برای احداث جایگاه سوخت گیری فرودگاه سهند در جنوب آذربایجان شرقی حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است. 
فرودگاه سهند تنها فرودگاه اقماری اداره‌کل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی است که احداث آن در سال ۱۳۷۲ آغاز و در سال ۱۳۷۴ با حضور وزیران نفت و راه و ترابری افتتاح شد.
این فرودگاه از ابتدای فعالیت خود تا به امروز با مشکل نبود جایگاه سوخت گیری مواجه بوده و سوخت مورد نیاز هواپیماهای آن از طریق خودروهای سوخت رسان تامین می شود.
انتهای پیام/
وزارت نفت به احداث جایگاه سوخت‌گیری فرودگاه سهند کمک می‌کند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار