خبر/

وحدت نظر در مبارزه با مواد مخدر ضروری است

1400/04/23 - 15:28 - کد خبر: 47445 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: وحدت نظر در مسیر مبارزه با موادمخدر و دستیابی به نتیجه مطلوب، لازم و ضروری است.

به گزارش نصر، احمد موقری روز چهارشنبه در نشست کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان،  با بیان اینکه کمیته حقوقی بازوی حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای تسهیل و تبیین موانع حقوقی و بررسی مشکلات مرتبط با مسایل حقوقی مبارزه با مواد مخدر است، افزود: با توجه به این موضوع، باید وحدت نظری در نحوه اجرای قوانین ایجاد تا مشکلات مرتبط با اجرای قانون اصلاح شود.  
وی ادامه داد: بر همین اساس و برای رفع موانع موجود در مبارزه با مواد مخدر، دستگاه های مرتبط باید مشکلات تقنینی و اجرایی موجود در مسیر مبارزه مواد مخدر را ارائه دهند تا راهکارهای اجرایی در حد امکان ارائه شود.
موقری اظهار کرد: برنامه ریزی برای مقابله با ورود و تهیه و توزیع مواد مخدر و جمع آوری اطلاعات اولیه و اموال و نحوه ورود و دستگیری و مسایل حقوقی یکی از مسایلی بوده که به لحاظ برداشت های متفاوت از قوانین مرتبط با موضوع اقدامات متفاوتی انجام شده و  بعضا" از این تفاوت دیدگاه ها سوءاستفاده می شود.
وی با اشاره به موضوع اخذ مجوز مرکز ماده ۱۶ آقایان و بانوان در آذربایجان شرقی، گفت: مرکز ماده ۱۶ استان در تبریز یکی از مراکز مهم در راستای مبارزه با مواد مخدر و الگو در کشور محسوب می شود که باید در راستای تعیین تکلیف نحوه فعالیت آن بر اساس الگوی مستقر شده در کشور در خصوص مراکز ماده ۱۶ در این استان نیز تصمیم گیری شود.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همچنین با اشاره به موضوع استقرار دستگاه ایکس ری در گمرک نوردوز، اظهار کرد: ضمن استقرار کامل دستگاه ایکس ری در گمرک نوردوز باید وضعیت آن نیز تعیین تکلیف شود.
انتهای پیام/
وحدت نظر در مبارزه با مواد مخدر ضروری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار